שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אבו מאזן מגנה – חמאס מאיים על נתניהו
בדרך להסלמה?
אבו מאזן: "מבקש מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריות". הנייה לנתניהו: "אל תשחק באש, זו מערכה שלא תוכל לנצח בה". הג'יהאד האיסלאמי: "צפו לתגובה"
יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, גיבה את המתפרעים בירושלים ואמר בנאום מוקלט ששודר בטלוויזיה הפלסטינית כי ממשלת ישראל אחראית למתרחש באל-אקצה. "אני מברך את בני העם הפלסטיני בירושלים ובכל מקום על עמידתם האיתנה וההגנה על ירושלים, בירתה הנצחית של פלסטין, ועל המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים", אמר אבו מאזן.

"לאור האירועים הללו, אני מבקש מהקהילה הבינלאומית לשאת באחריותה לסיים את התוקפנות שמופנית לעם הפלסטיני ולמקומות הקדושים לו", אמר אבו מאזן. "טרור המתנחלים רק יחזק את דבקותנו בזכותנו להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הזהיר את ישראל מפני השלכות התוקפנות על מסגד אל-אקצא. "האויב עושה טעויות בירושלים ובאל-אקצא שהוא אינו יודע את תוצאותיהן", אמר. הוא אף איים על ראש הממשלה בנימין נתניהו "אל תשחק באש, זו מערכה שלא תוכל לנצח בה, לא אתה ולא הצבא שלך או המשטרה שלך". לדבריו, "לא נאפשר לייהד את שיח ג'ראח ולא נתיר לפרוץ לאל-אקצא, מה שמתרחש הוא אינתפאדה ומהפכה שחייבים להימשך".

מדובר חמאס בירושלים נמסר בתגובה לעימותים כי "ישראל תשלם את מחיר התוקפנות וההפרה הבוטה של ​​זכותם של המוסלמים להתפלל במסגד שלהם". סגן מנהיג חמאס בחוץ לארץ, מוסא אבו-מרזוק, אמר הבוקר כי "ישראל תשלם את המחיר על מתקפותיה בירושלים".

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, גינה אמש את אירועי האלימות בהר הבית ובמזרח ירושלים ואמר: "לא נסבול את מה שקורה בירושלים, האויב צריך לצפות לתגובתנו בכל רגע"

ב'כאן חדשות' דווח כי בישראל מעריכים שאת הנאום החריג שנשא יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, הוא עשה בעל כורחו והוא בעצם נגרר לאירוע הזה בלית ברירה, כי זה מה שהרחוב מצפה ממנו כמנהיג. בכיר ברשות הפלסטינית אמר לכאן חדשות כי "אבו מאזן חייב להיות בשוחה אחת עם העם שלו, הוא לא רוצה הסלמה, הוא חושש שתושבי הגדה יירדו בהמוניהם לרחובות ותהיה התלקחות כללית ואיבוד שליטה".

בעקבות המתיחות, מצרים העבירה מסרים בין ישראל וחמאס על מנת להביא לרגיעה ומניעת התלקחות. ישראל שלחה מסר לארגון הטרור חמאס שבו נטען כי ישראל איננה מעוניינת בהסלמה וחותרת להרגעת המצב. לפי הדיווחים, חמאס השיב כי מה שקורה בשטח לא מצביע על מהימנות טענותיה של ישראל וכי אפשרות השקט בלתי אפשרית בתקופה הקרובה.

לפי מקורות פלסטינים ההערכה היא שחמאס יאפשר ירי רקטות מהרצועה לעבר ישראל כדי להתסיס את השטח. לפי הדיווחים, מארגני ההפגנות על גדר הגבול ויחידת הפרחת בלוני התבערה, קראו לפלסטינים בעזה לחזור להפעיל "כלים קשים" מול ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים