שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אבטחה הוצמדה לח"כ בן גביר
בעקבות איומים
בצל המהומות שפרצו בערים המעורבות ברחבי הארץ, במשמר הכנסת הורו על תגבור האבטחה סביב חבר הכנסת מהציונות הדתית. גורמים בעוצמה: "המפכ"ל אחראי ישיר"
איתמר בן גביר | צילום: Barak Shacked, שאטרסטוק

ח"כ איתמר בן גביר מאובטח מהבוקר, באבטחה צמודה על ידי משמר הכנסת, לאחר שזומן אמש לפגישה אצל קצין הכנסת יוסף גריף – כך נמסר מטעמו. על פי ההודעה, בן גביר זומן אמש לפגישה אצל קצין הכנסת שם נמסר לו על ההחלטה לאבטחו.

דוברו של בן גביר מסר כי "כי האיומים על בן גביר התקבלו לאחר הדברים שיוחסו למפכ"ל ולפיהם בן גביר אחראי "אינתיפדה" שלישית". לאורך כל סיוריו של בן גביר במהלך היום התלוו אליו מאבטחי משמר הכנסת.

גורמים בעוצמה יהודית אמרו כי "התנהלות המפכ"ל הובילה לאיומים על חיי בן גביר. יש להצטער שקובי שבתאי וגורמים סביבו, התנהלו בצורה חסרת אחריות. ח"כ בן גביר לא ירתע מכל איום וימשיך בפעולותיו".

יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, חה"כ אבי מעוז תקף בחריפות את דברי מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, שאמר כי "נמצה את הדין עם הטרוריסטים בשני הצדדים".

חה"כ מעוז הסביר כי הדברים מגיעים על רקע תפיסת העולם כי ישראל היא מדינת כל אזרחיה "מפכ"ל המשטרה מפקיר את עמדת השמירה והופך להיות פעיל או"ם או דובר ארגוני השמאל. דברי המפכ"ל אמש משקפים את תפיסת העולם שמדינת ישראל ומערכות השלטון במדינה פועלים לפיה – והיא שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה".

"אין משמעות אחרת להתבטאויות אומללות אלו מאשר הפקרת העמדה החשובה עליה הוא מופקד – הגנה על עם ישראל, וחציית הקווים לעבר עמדת משקיפי האו"ם ואף לשיח המעודד את המאבק כנגד העם היהודי בארצו. גם התגובה הלא מספיקה לדברים, של השר הממונה – השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מראה כי כולם שבויים בקונספט של מדינת כל אזרחיה", הוסיף חה"כ מעוז.

עוד ציין כי הוא מצפה מהשר אוחנה לפטר את המפכ"ל ולהתפטר "הכל מקרין מהראש, כתוצאה מהשקפת העולם של העומד בראש המשטרה, המשטרה גילתה, ולצערי עדיין מגלה רפיסות מול הפרעות והטרור. לו אני הייתי השר לבט"פ הייתי מפטר את המפכ"ל ומייד לאחר מכן מתפטר בעצמי. תפיסת העולם כי מדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, כאילו יש כאן שני צדדים שנלחמים זה בזה – כבר עלתה ועולה לנו בדמים", מסר חה"כ מעוז.

לאור כך הודיע חה"כ מעוז כי יתמוך אך ורק בממשלה שתפעל לשנות את התפיסה השגויה "עם ישראל חייב ממשלה שתוציא אותנו מהתפיסה השגויה. אני אתמוך ואצטרף אך ורק לממשלה שתגדיר בעת כינונה, שמדינת ישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי, עם כל המשמעויות של הגדרה זו, ותפעל להחיל הגדרה זו על המערכות הציבוריות בישראל לרבות מערכת המשפט, מערכות החוקים של המדינה, מערכת החינוך, המשטרה, צה"ל ועוד".

"במקביל אפעל שהממשלה תכריז בעת כינונה, שהיא תפעל כנגד התפיסה שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה, ותבטל תפיסה זו, בכל המערכות הציבוריות לרבות מערכת המשפט, מערכת החינוך, המשטרה וצה"ל. וכי הממשלה תפעל כי כלל הגופים הללו יפעלו ע"פ התפיסה החדשה-ישנה, כי מדינת ישראל היא מדינתנו של העם היהודי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים