שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אבידר מסרב להצעות הנוצצות של לפיד
תפקיד בכיר
מזכיר הממשלה הציע לאבידר להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית כמועמד מוסכם של הממשלה. בנוסף, שר החוץ יאיר לפיד הציע לאבידר תפקיד בכיר מעבר לים
אלי אבידר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

אמש (שלישי) הודיע השר ללא תיק אלי אבידר על התפטרותו וחזרתו לכנסת, בכך יהפוך אלי אבידר לאצבע ה-61 בהצבעות ויהווה כאב ראש לראשי הקואליציה. אמש פורסם כי לאבידר הוצעו שלל תפקידים שהמכנה המשותף בהם זה הסרת האיום ששמו אבידר מראשי הקואליציה.

מזכיר הממשלה הציע לאבידר להתמודד על ראשות הסוכנות היהודית כמועמד מוסכם של הממשלה. בנוסף, שר החוץ יאיר לפיד הציע לאבידר תפקיד בכיר מעבר לים, כמו במקרה של ח"כ רינאוי זועבי, אך אבידר סרב בתוקף להצעות. כך ע"פ דיווח בכאן חדשות.

ע"פ דיווח של חדשות 12, שר החוץ יאיר לפיד הציע לשר המתפטר אלי אבידר להתמנות לשגריר "בכל מדינה שירצה". המהלך נועד לפתור את המשבר מול אבידר, שסירב להצעה. מלשכת לפיד סירבו להגיב על הפרסום.

בהצהרה לתקשורת אמר אתמול אבידר כי "התהליך הסתיים. כל מדינה שמכבדת את עצמה מתכננת 30-40 שנים קדימה. ההתפטרות הזו מגיעה לפחות 3 חודשים מאוחר מדי. מאז שהמינוי לשר המודיעין הפך ללא רלוונטי, התבקשתי להישאר, הציעו לי לבנות משרד, תפקידים יוקרתיים וסירבתי מיד. לא באתי לפוליטיקה לתפקידים יוקרתיים. מדיניות הממשלה בחודשים האחרונים הפכה את ההישארות שלי בממשלה לבלתי נסבלת. המתנתי כדי לא לזעזע".

"במצב הכלכלי הקשה שמתקיים כאן אחרי שנתיים של קורונה, זה חייב לבוא בממשלה. לא שכרתי ראש מטה ולא 3 יועצים נוספים, לא הסכמתי לעלות את הלשכה לקומת הממשלה. עשיתי את המקסימום בממשלה הנוכחית וכעת אעשה בכנסת".

"אדאג שהממשלה תעמוד בהבטחות לציבור. אני גאה שבמהלך חברותי בממשלה, הייתה לי הזכות לעצור את הכנסת השב"כ לטלפונים ואת המהלך לאשר זאת בחקיקה בכנסת. גאה שתרמתי לאישור ועדת חקירה לנושא הצוללות. גאה שלא הסכמתי שממשלת השינוי לא תכריח אזרחים לענוד צמידים בכניסה לקניונים".

"חשבתי שבשלב הזה נבטל את החיסיון על הדיונים בקורונה ל-30 שנה ונעמוד בהבטחה הגדולה ביותר – נחוקק את חוקי הנאשם. לצערי אני לא שם. כל יום שעובר וחוקי הנאשם לא עוברים – בגלל הגורמים בממשלה שרוצים להשאיר את נתניהו רלוונטי".

"בנט גרר את הצוללות במשך חודשים וצפצף על האולטימטום של לפיד. עשה אקזיט והפך לראש ממשלה. שקד הייתה השרה היחידה שהתנגדה, זה מסביר מי מכתיב לבנט את המדיניות".

"מסע"ת ההיסטרית של בנט בצל האומיקרון הרסה בין לילה עסקים שרק התחילו להתאושש. הממשלה הטילה על הציבור 4 סגרים הרסניים וסגר 5 מבלי לומר את המילה סגר. מי שנתן יד למילה של בנט בהגבלות – כולם שותפים לקריסה הכלכלית שחווה הציבור הישראלי. כולם /שותפים לשבר העצום של העצמאים במדינת ישראל. ניסיתי להשפיע בפנים על המדיניות והשיחה, נפגשתי עם בנט פעמיים, הזכרתי לו שזו ממשלה היסטורית, ממשלת שינוי – ולא המשך לממשלת נתניהו".

"הפצרתי בו להפסיק את השיסוי ולהביא תקווה. אמרתי לו שאם נתניהו היה משתמש ב-10% מהמילים שהוא מרשה להשתמש – היינו מעלים 150 מפגינים לבלפור ולא יורדים עד שנתניהו יתפטר. את ישיבת העבודה ה-3 לאחר פיצוץ ישיבת הממשלה על הכנסת השב"כ לטלפונים – ביטלתי ביוזמתי. לא היה טעם. האיש הזה גדל על ברכי נתניהו ומנסה לחקות אותו בכל מהלך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים