שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אדוני אוחז בגרונם של האזרחים והכנסת"
יריב לוין ובני גנץ מתעמתים במליאה | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת

במהלך הדיון היום (ראשון) בכנסת על החוק להגדלת הקנסות, כשראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ עלה לנאום במליאה, ניצל יו"ר הכנסת יריב לוין לתקוף אותו פומבית ואמר כי "זה לא סוד שאני נוהג והקפדתי לנהוג בך בכבוד אבל אני חושב שאדוני כשל כשל קשה מאוד בשמירה על כבודה ומעמדה של הכנסת".

"לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית ונדרשתי לכנס את הכנסת באותו יום בלי הודעה מוקדמת, ביום שאינו יום מליאה, בזמן פגרה כאשר אדוני אוחז בגרונה של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד".

"אני ער לחשש שהיה לך שהחוק לא יעבור ולכן הצעתי לך הצעה שלא הייתה הוגנת ונכונה ממנה. לצערי גם את ההצעה הזו שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה, לא קיבלת".

"אני חשבתי שאסור לרמוס את הכנסת על ידי הממשלה. לצערי לא נענתי, אבל לשמחתי ראשי כל הסיעות הסכימו לפנים משורת הדין בהסכמה כדי שלא יווצר תקדים, ומצד שני לא להפוך את הבריאות של אזרחי ישראל במשחק פוליטי ציני, ואני מודה להם על כך. חבל מאוד שההצעה שהצעתי לא התקבלה על ידך וחבל מאוד שנעשה ניסיון כזה לפגוע כך בכבודה של הכנסת ומעמדה. אני מקווה שאירוע כזה לא ישנה".

"לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית, כאשר אדוני אוחז בגרונה של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד. לצערי לא קיבלת גם את ההצעה שהצעתי שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה", תקן לוין.

גנץ הגיב ללוין ואמר: "אני מבין את נאום ההבאשה שאתה המנסה לעשות לי, דבר שמצופה שיו"ר הכנסת לא יעשה. אני מציע להחזיר לך באותו מטבע ולשאול איך קרה שמפלגה שאתה מבכירה, במשך חודשיים וחצי חוסמת את התהליך והינה צריך להתנהג בסוף כאילו זו פעולה דחופה ומעצור בנשק. במשך חודשיים וחצי ההצעה הזו מוכנה והועברה אליך ואתה לא דאגת שהדבר הזה יעלה בזמן וכנדרש וחבל שכך. הייתי משוכנע שכמו שאני שומר על ממלכתיות גם אתה תשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים".

גנץ התייחס לחוק הקנסות לפני ההצעה ואמר: "לגופם של דברים, אני מברך על כך שלאחר ניסיונות בלתי נגמרים של דחיה של הליכוד, בכל דרך אפשרית, אנחנו מעבירים היום את החוק שיאפשר לנו אכיפה מוגברת ושוויונית מול מיעוט שפוגע בציבור כולו ומסכן את בריאותו. פוגע בציבור מהמגזר שלו והן ממגזרים אחרים, מעל הכל דרישה משמעת ציבורית. ראיתי הבוקר את התמונות מירושלים של אלפים שמתגודדים בניגוד לחוק- זו לא משמעת ציבורית. וזה נכון לכל סיטואציה, לכל מגזר, ובכל מקום. חייבים אכיפה חזקה, אחרת נאבד את ממשלנו, ריבונותנו והחוק שלנו".

"בישיבת הממשלה היום, אני אדרוש- "לחזור לרמזור". זה אומר שנתחיל בפתיחה מדורגת ודיפרנציאלית לפי רמת התחלואה ביישובים ולפי רמת ההתחסנות בהם. ונסייע ליישובים שצריכים בכל מה שיידרש. זה אומר שבתוך תקופה קצרה יחסית נתחיל להפעיל את התו הירוק- בתיירות, בתרבות ובמסחר. זה אומר שמי שהתחסן, יוכל אט-אט להיכנס לשגרת קורונה. ושניערך כבר עכשיו לפתיחה מבוקרת של נתב"ג עם בדיקות מתאימות ובידודים. הבדיקות האלו נדרשות על מנת שנאפשר לישראלים שזקוקים לחזור לארץ לשוב לכאן באופן מיידי, אחרי בדיקות".

"ילדי ישראל שמחכים בביתם, יתחילו לחזור ללימודים ואנחנו נדאג להם למעטפת הבריאותית והחינוכית הראויה. בעלי העסקים יוכלו אט-אט לפתוח, ולקבל אליהם קהל שהתחסן. אחרי הבחירות, נדאג שתקום ממשלה ישרה שתטפל בנזקים הכלכליים שתקופת הקורונה הזו מותירה לנו. עד אז- ניאבק על מתווה יציאה הוגן, שוויוני וישר ועל אכיפה והרתעה מול מפרי חוק- בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי חוקי שלרשותנו".

ח"כ אחמד טיבי: "בכל פעם שיש קנסות, הציבור הערבי אוכל אותה, אכיפה בררנית קוראים לזה, אני אומר לכם, זו אכיפה גזענית. ולכן התנגדנו לכינוס המליאה ולכן גם היום אנחנו נצביע נגד החוק הזה. אנחנו בעד קיום ההנחיות של משרד הבריאות ורוצים להוריד את התחלואה אבל לא אם המדינה מפלה באכיפה. אנחנו מבקשים להקים ועדת חקירה על האכיפה הגזענית".

ח"כ ניצן הורוביץ: "אנחנו נתמוך בהצעה אבל אין לזה משמעות כי לא תהיה אכיפה. גם היום אם היו הולכים למוסדות החרדים ונותנים 5,000 ₪, המוסדות היו סוגרים. אבל היה אינטרס פוליטי להעלים עין, ראש הממשלה נתניהו צריך את הקואליציה שלו עם החרדים, הוא לא רוצה להסתכסך איתם ולכן הוא מקבל את ההוראות מהנכס של הרב קנייבסקי. יש כאן פשע שמתחול".

ח"כ עמית הלוי: "מגפה גלובלית היא מבחן מנהיגות יוצא דופן, כיוון שבדיוק כמו במלחמה יש בה אי-ודאות מתמשכת, קבלת החלטות דרמטיות בכל יום ואיסוף נתונים תוך כדי דינמיקה בלתי פוסקת. כל המנגנונים הרגילים של קבלת החלטות אינם רלוונטיים. מגפה כזו היא בית קברות לפוליטיקאים קטנים. פוליטיקאים קטנים לא שורדים אותה. התכונה הכי חשובה של מנהיג גדול במשבר מסוג זה היא היכולת של מנהיג להבחין בין טפל לעיקר, לנווט בתוך אין ספור גורמים, משפיעים ומושפעים, לזהות את החסם המרכזי, את הבעיה העיקרית, ולגזור את הצעד האסטרטגי המנצח ולהשקיע בו, בעיקר בו, את כל האנרגיות והמאמצים".

בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
יריב לוין ובני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
בני גנץ ויריב לוין מתעמתים במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
יולי אדלשטיין במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
ההצבעה על חוק הקנסות | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
יריב לוין ובני גנץ מתעמתים במליאה | צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים