שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יולי אדלשטיין הודיע כי יתמודד מול נתניהו
הפריימריז בליכוד
אדלשטיין טוען: "הבחירה האמיתית של חברי הליכוד, לא תהיה ביני לבין בנימין נתניהו, היא תהיה ביני לבין לפיד. כי עם בנימין נתניהו ארבע פעמים נכשלנו"
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת. דני שם טוב דוברות הכנסת

ח"כ יולי אדלשטיין לשעבר יו"ר הכנסת ושר הבריאות חושף בריאיון שערך הערב לחדשות 12 כי החליט להתמודד בפריימריז הבאים בליכוד מול בנימין נתניהו. "החלטתי להתמודד על ראשות התנועה" אמר אדלשטיין.

אדלשטיין מסביר את הסיבה: "הממשלה הנוכחית פשוט מסוכנת למדינת ישראל. אנחנו ארבע פעמים עשינו בחירות, ארבע פעמים הליכוד זאת הסיעה הגדולה בפער בכנסת, וארבע פעמים לא הצלחנו להרכיב ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז אם לא נעשה חשבון נפש רציני בבית, אנחנו נישאר באופוזיציה לשנים ארוכות – וחשבון הנפש אומר שצריך להחליף את בנימין נתניהו".

על השאלה כיצד הוא חושב להחליף את נתניהו בעוד שהסקרים עדיין מעניקים לו כ-30 מנדטים ויותר, הוא השיב: "אני קודם כל מזכיר שהיו כבר סקרים. נזכיר את משאל המתפקדים בהתנתקות, כשאדם אחד במדינה לא נתן סיכוי לנו, למורדים, מול אריאל שרון הכל יכול וזה נגמר 40-60. אבל אני אומר – הבחירה האמיתית של חברי הליכוד, מתפקדי הליכוד, לא תהיה ביני לבין בנימין נתניהו, היא תהיה ביני לבין לפיד. כי עם בנימין נתניהו ארבע פעמים נכשלנו בהרכבת הממשלה. איך פתאום נצליח בפעם החמישית?".

לשאלת הפרשן עמית סגל מדוע הוא מכריז על כך רק עכשיו, כשאין פריימריז באופק, השיב אדלשטיין: "בתוך עמי אני יושב. אני יודע שבשבוע הבא כנראה לא יתקיימו פריימריז. אבל אני מאוד מקווה שבחודשים הקרובים הם כן יתקיימו, כי כל מי שאומר: 'אבל לפי החוקה אפשר לקיים גם בעוד שלוש שנים את הפריימריז', בעצם אומר – אנחנו נישאר עוד שלוש שנים באופוזיציה".

"בנימין נתניהו היה ראש ממשלה עם הישגים רבים", אמר אדלשטיין, "עבדתי הרבה יחד איתו, אבל העובדות מדברות בעד עצמן. ארבע פעמים בחירות, ארבע פעמים הרבה מנדטים לליכוד, ארבע פעמים אין ממשלה לאומית בראשות הליכוד. אז כפי שאמרתי, אנחנו צריכים להסיק מסקנות בבית".

מסביבת נתניהו נמסר: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בפריימריז".

ח"כ מיקי זוהר כתב: "הליכוד תנועה דמוקרטית, אולי היחידה כיום במפה הפוליטית. מי שרוצה – מוזמן להתמודד. בע״ה נמשיך לתמוך בבנימין נתניהו ונדאג שינצח כל מועמד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים