שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אדלשטיין מכחיש את השמועות: "אני נשאר בליכוד"
הבוקר שאחרי - התגובות:
הדברים נאמרו בתגובה להערכות כי הוא הבא בצמרת הליכוד שעשוי לערוק לסער. ח"כ הורביץ: למה להאמין לאלקין שעכשיו הוא גילה את האור? הוא היה שותף לפשע – לך הביתה"
חה"כ יולי אדלשטיין | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ההלם שאחז בחברי הליכוד עם הודעת הפרישה של השר זאב אלקין והמעבר למפלגתו של גדעון סער אינו מותיר מקום לספק, לראשונה מזה שנים, ניצב נתניהו בפני מערכת בחירות, מהמורכבים שידע שכן זו הפעם הראשונה קריאת התגר עליו מתוך המחנה אותו הוביל, הולך ומתרחב.

הערכות במערכת הן כי אלקין הוא איננו הבכיר האחרון בליכוד שהחליט לחצות את הקווים ולערוק משורות הליכוד. ההערכה הגוברת היא, כי דווקא הנטישה של אלקין עשויה לעורר מעין כדור שלג מתגלגל שיעודד ח"כים נוספים מתוך שורות הליכוד, כאלו המתוסכלים מהתנהלות ראש הממשלה, לקום ולעשות מעשה.

ביממה האחרונה, במיוחד מאז הודעת אלקין אחד השמות המדוברים ביותר כמי שעשוי גם הוא להצטרף לקאמבק של סער הוא לא אחר משר הבריאות יולי אלדשטיין שיחסיו עם ראש הממשלה ידעו ימים יפים יותר.

אלא שבהודעת הכחשה שפרסם אמש, הכחיש אדלשטיין את השמועות, "בימים אלו אני עסוק אך ורק במאבק למען חיסונם של כל אזרחי ישראל ובריאותם בכלל. כל דבר אחר זה התעסקות בתפל במקום בעיקר".

אדלשטיין הוסיף, "הליכוד זו מפלגת ימין ערכית, אידאולוגית ושורשית. הליכוד ביתי ולא אעזוב אותו. יש לי חברים נהדרים, מסורים ומדהימים בליכוד שבחרו בי למקום הראשון בפריימריס. אני אוהב אותם ונשאר איתם ועם כל התנועה. אנחנו ננצח ביחד ונוביל גם את הממשלה הבאה!".

יו״ר הכנסת, ח״כ יריב לוין וידיד קרוב של אדלשטיין הגיב לפרישה של חברו מהמפלגה ואמר, "הופתעתי מאוד מדבריו של השר זאב אלקין. זאב יודע היטב שבניגוד לכל מה שנכתב על ידו, ראש הממשלה נתניהו העמיד תמיד את השיקול הלאומי לפני כל שיקול אחר. כמי שהיה שותף ללא מעט משאים ומתנים, השר אלקין גם יודע היטב ששום עניין שנוגע לחסינות האישית של ראש הממשלה לא היה מעולם תנאי במשא ומתן קואליציוני כלשהו".

"לצערי, דווקא השר אלקין הוא שמעדיף את השיקול האישי על פני הנאמנות לדרך. במקום לחזק את דרישת הליכוד לשינויים יסודיים במערכת המשפט, הוא תוקף דרישה זו וחובר לאותם אלה שמבקשים להנציח את הליקויים הקשים הקיימים במערכת המשפט ובתהליך המינויים בה".

"בעוד פוליטיקאים מחליפים מפלגות על פי אינטרסים אישיים וקצרי מועד, ראש הממשלה נתניהו ממשיך להוביל את ישראל להישגים היסטוריים וחסרי תקדים עם חתימת ארבעה הסכמי שלום, בלימת איראן, שמירה על הביטחון והצבת ישראל בראש המדינות המקבלות חיסונים ויוצאות ממשבר הקורונה. הציבור יודע את האמת. תנועת הליכוד חזקה ודרכה, בהנהגת ראש הממשלה, תנצח בבחירות".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ רגב הגיבה להודעת הפרישה של אלקין, "צר היה לי לשמוע את דבריו של זאב אלקין שהוציא רעה את דיבתו של ראש הממשלה והליכוד, שמהם שאב את כוחו כל השנים. הליכוד היא מפלגת העם. מפלגה שורשית וחזקה. בעזרת ה׳ גם הפעם ננצח!".

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד הגיב: "אלקין, אם לא היית מקפץ למפלגה נוספת עדיין היית נושא את נאום ״איני יכול עוד״? ויש לי טיפ בשבילך, אל תמתין לליכודניקים שקראת להם לבוא, הם בזים למחליפי מפלגות סדרתיים".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי, תהה, "אלקין, איפה היית עד עכשיו? שנתיים הקזנו דם יחדיו כדי להביא לניצחון הליכוד. שנתיים, שבהם כל מה שאמרת על נתניהו היום, נאמר על ידי יריבנו. יחד איתנו תקפת אותם על השקר, על הכזב, על עיוות הדברים".

"כמה כואב לראות אנשים טובים זורקים ערכים, חברות ונאמנות בשביל כיסא נוח יותר, ללא תחרות, באצטלה אידיאולוגית. אבל, רעיונות גדולים לא קורסים בגלל מעשים קטנים".

"הליכוד, כמו הליכוד, ימשיך גם בלעדיו לקבל את אמון העם ברוב גדול ולהמשיך להנהיג את מדינת ישראל בראשות נתניהו, נמשיך להוביל את ישראל להישגים כבירים בכל התחומים. בכל הכוח בעז"ה".

חה"כ אסנת מארק הגיבה: "בערב כזה אני נזכרת בדבריו של הרבי מלובביץ' שניבא את הימים האלה. כל אחד מושך לכיוון שמשרת אותו, כולם מדברים מתוך גחמות ואינטרסים. רק נתניהו נלחם כל השנים למען עם ישראל ונצח ישראל ולכן הוא ינצח! לֵךְ בְּכֹחֲךָ זֶה וְהוֹשַׁעְתָּ אֶת יִשְׂרָאֵל!".

גם באופוזיציה הגיבו לדבריו של ח"כ זאב אלקין. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר, כי הוא ממליץ לכל אזרח בישראל להקשיב לדבריו הנוקבים של זאב אלקין על התנהלות נתניהו. "מדינת ישראל לא יכולה יותר להרשות לעצמה כשל שלטוני כזה. מאחל בהצלחה לזאב אלקין בדרכו החדשה".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, תהה בתגובה להצהרת אלקין, ״למה להאמין לאלקין שעכשיו הוא גילה את האור? אם היית שותף לכל הרוע הזה, אז לך הביתה״.

לדבריו, ״‏במשך שנים האנשים האלה, כמו אלקין, הכשירו כל שרץ והסבירו כל גחמה מלוכלכת של ביבי. ופתאום הם מתוודים שהכל היה רקוב ועלוב? זה אומר שהם שיקרו לציבור במשך שנים. למה להאמין להם עכשיו שהם גילו את האור? אם היית שותף לכל הרוע הזה, אז לך הביתה.״

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים