שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אדלשטיין: "צריך סגר כולל, לא לשחק בכאילו"
לקראת סגר
שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות התכנסו הבוקר לישיבת חירום לדון בתחלואה הגבוהה • הממשלה תדון בשעה 14:45 בהידוק הסגר וסגירת מערכת החינוך
יולי אדלשטיין | צילום: באדיבות המצלם

שר הבריאות יולי אדלשטיין ובכירי משרד הבריאות התכנסו הבוקר לישיבת חירום, לאחר מכן מסר אדלשטיין תדרוך לכתבים, זאת לקראת כינוס ישיבת הממשלה ב-14:45. הממשלה תדון בהחמרת הסגר ובסגירת מערכת החינוך. 

אמר אדלשטיין פתח את דבריו ואמר: "הממשלה מתכנסת בעוד כמה שעות לישיבה שהיא בעיני אולי החשובה ביותר מאז קמה, אנחנו מבקשים לבנות גשר בין היום, עם מצב התחלואה הנוראי, לבין הצלחת החיסונים. אנחנו נוכל לבנות את הגשר הזה בתנאי אחד, שלא נשחק בכאילו. אנחנו צריכים להגיע לסגר מלא במדינת ישראל ללא עבודה חוץ מעבודה חיונית עם מערכת חינוך סגורה ואפס התקהלויות".

להערכתו, "לא לעשות כלום היום זה עוד מאות רבות של מתים ועוד אלפי חולים קשה. הממשלה קיבלה את ההחלטה על סגר ימי תשרי כשהיינו עם 2,900 מאומתים ליום. אנחנו היום ספרנו יותר מ8,000 מאומתים ועוד לא התקבלה החלטת ממשלה".

אדלשטיין הוסיף: "יש אפשרות לצאת מזה. אם נשים בצד את כל השיקולים הלא ענייניים ונזכור שיש במדינה ערבות הדדית. אני מציע שכל אזרח יחשוב מה האחריות האישית שלו. אפשר לצאת מהצרה הזו ולא להגיע למצב של אותן מדינות שאנחנו כל כך אוהבים לקחת מהן דוגמה בשנים הרגילות".

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה כי 65% מאזרחי ישראל נמצאים ביישובים אדומים או כתומים כיום. "כל המדינה, יותר מ-95% נמצאים במקדם הדבקה של מעל 1. כל המדינה בהתפשטות, גם אם נבלום עכשיו, אנחנו יודעים שהמספרים ימשיכו לעלות. אנחנו שוברים את התחזית של החולים הקשים והקריטיים. היא התממשה יותר משחשבנו. כמות החולים הקשים והקריטיים עולה – ויוצרת עומס אדיר בבתי החולים".

כזכור, אתמול אובחנו בישראל 8,308 נדבקים חדשים בנגיף – המספר הגבוה ביותר מאז 30 בספטמבר. יותר מ-110 אלף בדיקות בוצעו אתמול, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 7.6%. לפי נתוני השר אדלשטיין, שיעור החיוביים ללא בדיקות סקר היה גבוה אף יותר – ועמד על 8.3%. מקדם ההדבקה הארצי עומד היום על 1.27. מקדם ההדבקה במגזר הערבי הוא 1.04, במגזר הכללי 1.29 ובמגזר החרדי 1.4.

בשבוע האחרון, כך עולה מנתוני משרד הבריאות, קיבלו 26% מהנבדקים בביתר עילית תשובה חיובית. באלעד עמד נתון זה על 19%, במודיעין עילית 18%, בבני ברק 16%, בנצרת 16%, בכפר קאסם 14%, בירושלים 13%, בצפת 11%, באשדוד 8%, בחיפה 6%, באשקלון 6%, בפתח תקווה 6%, בחולון 5%, בתל אביב יפו 4%, ברמת גן 4%, בראשון לציון 4%, באילת 3%, בגבעתיים 3% וכך גם בקריית אונו, רעננה, כפר סבא, נס ציונה והרצליה. ברמת השרון שיעור החיוביים בשבוע האחרון עמד על 2%.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים