שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אדם מעורער בנפשו השתולל ונורה למוות
תקרית בחיפה
הגבר בן ה-33 התפרע ברחוב, והשוטרים שלא הצליחו להשתלט עליו ירו בו. הוא פונה לרמב"ם במצב אנוש, שם קבעו הרופאים את מותו. מח"ש פתחה בחקירה
תגיות:
זירת האירוע בחיפה | צילום: דוברות המשטרה

מוניר ענבתאוי, בן 33 מחיפה, נורה למוות בצהריים (שני) על-ידי שוטרים שניסו לעצור אותו ברחוב אל סלט בשכונת ואדי ניסנאס, ולפי המשטרה ניסה לדקור אותם. האירוע התרחש סמוך לשעה 12:00. חובשים ופרמדיקים של מד"א פינו אותו לבית החולים רמב"ם בעיר כשהוא במצב קשה ולא יציב – שם נקבע מותו. המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה על פתיחה בבדיקת נסיבות הירי.

מבדיקה ראשונית עלה כי השוטרים הגיעו לזירת האירוע עקב קבלת דיווח על אדם שמשתולל ברחוב בחיפה. השוטרים שהגיעו למקום, זיהו את החשוד וניסו לעצור אותו, ולאחר שהחשוד ניסה לדקור אותם ירו לעברו ונטרלו אותו. אחד השוטרים נפצע באורח קל. אחותו שירין סיפרה כי מדובר באדם חולה נפש: "הוא חולה, אני לא יודעת למה הורגים אותו במקום לדבר איתו, מה הוא כבר עשה?", שאלה.

במשטרה מסרו כי כוח הוזעק למקום בעקבות דיווח על "אדם שמשתולל ברחוב בחיפה". השוטרים שהגיעו למקום ניסו לעצור את האיש, אך לטענתם הוא ניסה לכאורה לדקור אותם ואף פצע אחד מהם באורח קל. על כן, לפי גרסת המשטרה, הם ירו לעברו. מבדיקה ראשונית עולה כי שלוש יריות נורו בזירה, אחרי שקודם לכן השוטר נסוג מפני הסכין שהחזיק לכאורה ענבתאו. האירוע תועד במצלמות גוף שנושאים עליהם השוטרים, ובמצלמות אבטחה ברחוב.

ההורים הזמינו את המשטרה לאחר שבנם השתולל בבית. כשהגיעו שוטרים למקום, הוא שלף סכין וניסה לדקור אותם ופצע שוטר אחד באורח קל. השוטרים ירו לעברו ופצעו אותו באורח אנוש. מותו נקבע בבית החולים רמב"ם בעיר. בסך הכול זוהו בזירה חמישה קליעים, שלושה מהם פגעו בו.

אחותו של ענבתאוי סיפרה כי אחיה סובל מבעיות נפשיות וכי הוא מתגורר באזור עם אמם. "אמא התקשרה למשטרה כי הוא היה במצב קשה ויצא לרחוב, השוטרים הגיעו לזירה וירו בו בגב שלוש יריות", סיפרה. "היא התקשרה למשטרה כדי שיקחו אותו, היא תמיד מתקשרת למשטרה כדי שיטפלו בו, אבל הם הרגו אותו". האחות הוסיפה כי "צריך לחקור את השוטרים, כדי להבין איך זה קרה – שלושה כדורים בגב".

האחות הוסיפה כי "אחי דרש מאמא שלנו 50 שקלים, אך היא סירבה והתקשרה אליי שאבוא להשגיח עליו כי הוא מסוכן לציבור". עוד הוסיפה לספר: "הגעתי לבית הורי, ניסיתי לשמור עליו אך הוא ירד לרחוב. מחשש לחיי האנשים וכי מדובר באדם בעל מוגבלות שכלית, אמי התקשרה למשטרה שהגיע וירתה בגבו של מוניר וגרמה למותו", אמרה האחות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים