שיתוף
תגובות
מוזיקה » קליפים » אהרון רזאל בשיר לזכר אהוביה סנדק ז"ל
"מכתב מאהוביה"
השיר מבוסס על מכתב אותו כתב אברהם סנדק, אביו של אהוביה, אשר כביכול נכתב מאהוביה, ומתאר את פועלו, ואת הערכים אשר על פיהם פעל בחייו
אהרון רזאל שר לאהוביה סנדק | צילום: צילום מסך

הזמר אהרון רזאל יוצא בשיר חדש לזכרו של אהוביה סנדק ז"ל – "מכתב מאהוביה", לרגל שנה לאירוע הקשה בו נהרג סנדק. השיר מבוסס על מכתב אותו כתב אברהם סנדק, אביו של אהוביה, אשר כביכול נכתב מאהוביה, ומתאר את פועלו, ואת הערכים אשר על פיהם פעל בחייו.

לדברי ההורים, השיר מבטא עבור המשפחה את תחושת המשך הקיום המופשט של אהוביה, תחושה שפועלו ממשיך גם לאחר מותו. "השיר מבטא מבחינתנו את תחושת המשך הקיום המופשט של אהוביה בעצמו, שנשמתו הטובה והמאירה ממשיכה לפעול טוב בעולם ביתר שאת עכשיו – כשהיא לא מוגבלת בגוף. מהות של טוב, עוצמה וחיים", פירטו.

הקליפ המלווה את השיר סוקר את מישורי פעולות הטוב בהם עסק אהוביה, מישורים שלדברי הוריו "בהם אהוביה ממשיך לפעול כעת כמו שפעל בחייו". בקליפ ניתן לראות כיצד אהוביה נהפך לנקודת אור שמחייה מבפנים ומצמיחה את העולם בכמה מישורים.

המישור הראשון המוזכר בשיר הוא אהבת ארץ ישראל, הבא לידי ביטוי בדמות אדמות שוממות שמתמלאות בבתים עם מראה גבעוני, רועה צאן ועדר כבשים.

המישור השני בו עסק אהוביה ומתואר בשיר הוא אהבת עם ישראל, תחיית האומה והצמחת אופי הגבורה העצמי והמאיר של עם ישראל. מישור אהבת ישראל מתואר בקליפ באמצעות אריה אשר סביבו אנשים שמחים ומאוחדים, כמאמר הפסוק "הן עם כלביא יקום וכארי יתנשא".

גם מישור אהבת התורה זוכה לקבל מקום ראוי בשיר החדש, בדמות אב ובנו הלומדים יחדיו, ואותיות הלימוד שלהם הופכות מוארות ונכנסות לתוך החיים. "בבחינת תורת ארץ ישראל הינה תורת חיים", תיארו אברהם ואיילת סנדק.

בסוף הקליפ חוברים יחד שלושת המימדים והופכים לבית המקדש. וכפי שהסבירו זאת הוריו של אהוביה "כל המימדים הקודמים מתחברים יחדיו ומרימים את העולם לאור גאולתו, להיות עולם שמבטא את הטוב העילאי האלוקי הטבוע במעמקי האנושות והעולם – בדמות בית מקדש מאיר שסביבו, ברקע, המימדים הקודמים. זו דמותו של אהוביה בחייו, לשם היו שאיפותיו. זו דמותו וקיומו המופשט גא אחרי מותו".

נזכיר כי לפני שנה נהרג אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף משטרתי בבנימין. על פי קביעת מומחה לחקר תאונות דרכים, ניגחה ניידת המשטרה את רכבם של הנערים והפכה אותו, דבר שגרם למותו של סנדק ולפציעתם של הנערים. השוטרים מימ"ר ש"י טרם הועמדו לדין על הריגתו של סנדק.

מילים: אברהם סנדק | לחן וביצוע: אהרן רזאל | עיבוד והפקה מוסיקלית: אהרן רזאל ואבי טל | גיטרות: עמית יצחק | הקלטות גיטרה, בס, ותכנותים: אבי טל | קולות: אברהם ואחים של אהוביה.

מילים

גם עכשיו, כשעליתי לשמים, לא ארפה לרגע
אני לא בגוף, נשארתי מציאות פשוטה, של עוז ועוצמה
של כח להאיר, להאיר את העולם, להאיר את העולם בחיים וטוב

בבית עץ שבנינו על ההר גרתי עם חברים
ועם הנץ הייתי קם אל המרעה, יוצא עם הכבשים
כותב שם שירים וחי את הקדושה של ארץ ישראל, אותה אני כל כך אוהב

גם עכשיו, כשעליתי לשמים, לא ארפה לרגע
כל חיי למענו, ואיתו, ואליו אני שב

את חום היום, לא הרגשתי בשמירה ולא הקור בלילה
לומד תורה באהבה, מתוך רצון לדבוק במסתריה
עוד בגיל שלוש לומד תורה עם אבא, ומאז אני קשור בדוד מלכא משיחא

גם עכשיו, כשעליתי לשמים, לא ארפה לרגע
כל חיי למענו, ואיתו, ואליו אני שב
גם עכשיו, כשעליתי לשמים, לא ארפה לרגע

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים