שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אובדן חייהם של מתפללים שוברת את הלב"
ביידן לנתניהו
"ארה"ב עומדת לצד ישראל. הנחיתי את הצוות שלי להציע סיוע", אמר ביידן. גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי התקשרו כדי להביע את תנחומיהם
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל
צילום: עומר מירון, סאונד: ניר שרף / לע"מ

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התקשר ביום שישי לראש הממשלה בנימין נתניהו, והביע את תנחומיו על האסון בהר מירון שבו נהרגו 45 בני אדם. ביידן אמר כי הוא הנחה את צוותו להציע עזרה לישראל. מלשכת נתניהו נמסר כי גם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש ממשלת הודו נרנדרה מודי התקשרו כדי להביע את תנחומיהם.

נתניהו הגיע לתרום דם בבית החולים שערי צדק בירושלים, ואמר כי "כמו רבים מאזרחי ישראל באתי לתרום דם כאקט של הזדהות עם הפצועים וכאקט של הזדהות עם הטרגדיה הנוראית שקרתה כאן. ברגעי מבחן העם שלנו מתלכד וזה מה שאנחנו עושים ברגע זה גם כן".

"אני אעשה הכל, ממשלת ישראל תעשה הכל, לעזור למשפחות הנספים. אנחנו יודעים את הצער העמוק שלכם, אנחנו יודעים שעולמכם חרב – אנחנו נעזור לכם להשתקם בכל דרך שנתונה בידינו".

"שוחחתי עכשיו עם הנשיא ביידן, הוא התקשר אליי וביקש להביע את תנחומיו וצערו על הטרגדיה שהתרחשה כאן. אני מודה לו בשמכם אזרחי ישראל. כמו גם לנשיא פוטין, לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, למנהיגי אירופה, מנהיגים בעולם הערבי – מבחריין, האמירויות ומנהיגים רבים אחרים שמשתתפים בצערנו ובצערם של כל אזרחי ישראל. ברגעים האלה, אנחנו יחד יותר מתמיד", דברי נתניהו.

"ארה"ב עומדת לצד תושבי ישראל והקהילות היהודיות ברחבי העולם, באבלם על האסון הנורא בהר מירון", פורסם בהודעה הרשמית מטעם הנשיא ביידן. "שוחחתי מוקדם יותר עם ראש הממשלה נתניהו כדי להביע את תנחומיי הכנים בשם כל אזרחי ארה"ב בפני חברינו בישראל. אובדן חייהם של מאמינים בשעת תפילתם שוברת את הלב. הנחיתי את הצוות שלי להציע סיוע לישראל בשעה שהיא מתמודדת עם הטיפול בנפגעים".

בהמשך הודעתו, התייחס הנשיא ביידן לאזרחים האמריקניים שאיבדו את חייהם או נפצעו במהלך האירוע במירון. "השגרירות ומחלקת המדינה תסייע ככל האפשר לאזרחים האמריקניים ובני משפחתם שהיו מעורבים באירוע. אנו שולחים את תפילתנו לפצועים ולאלה שאיבדו את יקיריהם. יהי זכרם ברוך".

שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אשר התקשר אליו למסור את תנחומיה של ארה"ב והשתתפותה בצערה עם מדינת ישראל. אשכנזי הודה לעמיתו וציין בפניו כי ישראל פועלת לסייע למשפחות ההרוגים בעלי האזרחות האמריקאית ודואגים להבאת המשפחות לישראל בהקדם האפשרי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים