שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » אוזנו של נער בן 16 ניצלה, רגע לפני אובדן שמיעה
מצב נדיר
נער בן 16 הגיע למרכז הרפואי הלל יפה לאחר שסבל במשך שנים מדלקות אוזניים חוזרות, בבדיקת MRI אבחנו הרופאים כי הנער סובל מכולסטאטומה
ניקוי אוזניים. אילוסטרציה | צילום: Onlyshaynestockphoto, שאטרסטוק

במשך כ-13 שנה סבל הנער בן ה-16 מדלקות אוזניים חוזרות. בחודשים האחרונים החל לסבול גם מכאבי ראש וסחרחורות. רופא אא"ג בקהילה שלח אותו לבדיקת CT אוזניים שהראתה ממצא חשוד. הנער הובהל בדחיפות לחדר המיון של המרכז הרפואי הלל יפה ולאחר סדרת בדיקות שכללה בין היתר בדיקת MRI, אבחנו הרופאים כי מדובר במחלת כולסטאטומה. מדובר במחלה הנגרמת מהיווצרותה של שכבת עור קשקשית שהולכת ומצטברת, אשר חודרת לתוך האוזן התיכונה והורסת את כל מה שנמצא בקרבתה.

"הנער הגיע אלינו עם כולסטאטומה נרחבת מאוד אשר גרמה להרס חמור באוזן תיכונה וחשד גבוה להתפשטות גם לאוזן פנימית עקב כאבי ראש וסחרחרות מהם החל לסבול לאחרונה. בבדיקת MRI ראינו בבירור כי שכבת העור חדרה לתוך האוזן התיכונה, והגיעה עד לבסיס הגולגולת הצידית ובין המבנים הפנימיים של האוזן- מצב הקרוי בשפה המקצועית petrous bone cholesteatoma."

"הנער הוכנס לניתוח מורכב בו ניקינו את כל ההרס שנוצר בעקבות הכולסטאטומה על מנת למנוע התדרדרות נוספת שעלולה לגרום לאובדן שמיעה ופגיעה בעצבי השמיעה והפנים. במשך כ- 8 שעות, סילקנו את כל הרקמות שהיו במגע עם הכולסטאטומה, לרבות עור התוף, עצמות השמיעה ודפנות האוזן".

"נוצר חלל גדול מאחורי האוזן, מה שהצריך בנייה מחדש של הרקמות הפגועות שסולקו והשתלת דופן עצם, עור תוף ועצמות שמיעה חדשות על מנת לאטום את החלל הריק", מסבירה ד"ר גולדה גרינבלט, רופאה בכירה במחלקת אף אוזן גרון וכירורגיית ראש צוואר, אחראית על תחום מחלות וניתוחי אוזניים במרכז הרפואי הלל יפה, שניתחה את הנער.

הניתוח עבר בהצלחה והנער אושפז להמשך טיפול והשגחה במחלקת אף אוזן גרון, כשהוא במצב טוב. לאחר תקופת ההחלמה, האוזן אמורה לחזור למצב תקין והסיכויים לחזרת המחלה נמוכים מאוד.

לסיכום, מציין פרופ' יצחק ברוורמן, מנהל מחלקת אף אוזן גרון וכירורגית ראש צוואר ב"הלל יפה": "התפתחות כולסטאטומה עלולה לפגוע בעור התוף, לחדור לעומק העצם, לפגוע במערכת שיווי המשקל, בעצב השמיעה ובעצב הפנים, ולכן ישנה חשיבות רבה לאבחן את המחלה ולטפל בה לפני שתגרום לנזק בלתי הפיך. במקרה זה הנער עבר ניתוח כפתורים כשהיה בן שנתיים עקב נוזלים שהצטברו באוזן התיכונה ובהמשך נוצר לו נקב קבוע בעור התוף. הוא סבל מאירועים חוזרים של דלקות באוזן תיכונה ואף להיווצרות כולסטאטומה, שכמעט גרמה לו לאובדן שמיעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים