שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » אוטובוסים בינעירוניים יונגשו לכיסאות גלגלים
סוף סוף
משרד התחבורה מבקש מכם רעיונות להנגשת אוטובוסים בינעירוניים לאנשים עם מוגבלות המתניידים בכיסאות גלגלים • החוק מחייב כיום להנגיש אוטובוסים עירוניים בלבד
נכה על כיסא גלגלים | צילום: vchal, שאטרסטוק

שרת התחבורה מירי רגב יוזמת צעדים להנגשת אוטובוסים בינעירוניים לאנשים עם מוגבלות, הנעזרים בכיסא גלגלים, במטרה להקל על ניידותם בתחבורה הציבורית. לדבריה, תחבורה ציבורית נגישה היא זכות המוקנית לכל אדם והוא מנוף חברתי וכלכלי המניב תועלות רבות למשק. "אנו מחויבים להקל ככל האפשר על אנשים עם מוגבלות המתמודדים גם כך עם קשיים רבים בחיי היום יום", אמרה השרה רגב.

עוד ציינה השרה, כי היא מחויבת לעידוד השימוש בתחבורה הציבורית התורם להפחתת העומס בכבישים, לשיפור הבטיחות בדרכים, לחיסכון בדלק ולהפחתת זיהום האוויר, כמו גם למתן חופש תנועה והזדמנות שווה לניידות לכל תושבי ישראל ובכללים לאנשים עם מוגבלות.

מחר (חמישי) יפרסם המשרד קול קורא ראשון מסוגו, המבקש מהציבור להציע רעיונות להנגשת אוטובוסים, בקווים הבינעירוניים לאנשים עם מוגבלות, המתניידים בכיסאות גלגלים ופתרונות להעלאתם לאוטובוסים הבינעירוניים.

ההצעות להנגשת התחבורה הבינעירונית נדרשות לעמוד בין השאר בקריטריונים הבאים: אינם פוגעים בשירות הקיים, לא מצריכים התאמות תשתית במרכזי התחבורה, מאפשרים שימוש לכלל המשתמשים בתחבורה הציבורית, בעלי ישימות טכנית, מעודדים שימוש בתחבורה הציבורית ומאפשרים עלייה וירידה נגישה לאוטובוס. את ההצעות ניתן להגיש למשרד התחבורה עד ל-3 בספטמבר 2020.

חוק שיוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות קובע כי הנגשה בתחבורה הציבורית תחול על קווים עירוניים בלבד ולא על קווים בינעירוניים, מאחר והנגשת האוטובוסים הבינעירוניים היא הליך מורכב המחייב שינוי מהותי במבנה הרכב והתאמתו לציבור הנוסעים עם מוגבלות.

משרד התחבורה מחייב כיום את כל חברות התחבורה הציבורית המפעילות קווים עירוניים להצטייד באוטובוסים הכוללים רמפת עלייה וירידה לאנשים בכיסא גלגלים. בנוסף, משרד התחבורה מחייב את הנהגים לסייע לנוסע המתנייד עם כיסא גלגלים, לעגן את כיסא הגלגלים, במקום המיועד לכך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים