שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "אוכפים בבני ברק, כולל הפעלת כוח בעת הצורך"
נתניהו בשדרות
ראש הממשלה הודיע במרכז החיסונים כי הוא יביא מחר לממשלה הצעה להאריך את ההגבלות וסגירת נתב"ג. מסר לביידן: "לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני"
בנימין נתניהו | צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו סייג היום (רביעי) במרכז חיסונים בשדרות ואמר כי "אנו מגנים על עצמנו בפני המוטציה. המוטציה הבריטית משתוללת בעולם והיא גם נכנסה לישראל. אנחנו הצלחנו לבלום אותה, אנחנו צריכים להוריד אותה ולהבטיח שלא יכנסו מוטציות חדשות שאנחנו אפילו לא מכירים".

"לשם כך קבענו שני דברים: אחד – סגר. אני אכנס מחר את הממשלה ואני אעביר את הצעת משרד הבריאות לממשלה להארכת הסגר, נחליט לפי רמת התחלואה כמה זמן. הדבר השני – אנחנו נאריך את איטום הגבולות שלנו. אנחנו הראשונים בעולם לסגור את הגבולות ולא לאפשר לשום טיסות מסחריות להיכנס למדינת ישראל. אני אוסיף לכך עכשיו את ניתוק הגישות היבשתיות כולל כבישי הירדן".

עוד הוסיף כי "הבאנו תכנית כלכלית לעזור גם לעסקים וגם לאזרחים, אני מצפה מכולם לשים את הפוליטיקה בצד ולהתגייס כאיש אחד, גם לצעדים הבריאותיים שאנחנו צריכים לעשות וגם לצעדים הכלכליים".

נתניהו נשאל אם לנוכח נתוני התחלואה יש לדחות את הבחירות: "אני לא רוצה שום צורך לדחות אותן. אני חושב שההפך הוא הנכון". בנוסף, הוא התבקש להתייחס לטענות לאכיפה לא-שוויונית: "צריך לשמור על ההנחיות וכשזה לא קורה אנחנו מפעילים את כל האמצעים – כולל הפעלת כוח במקרה הצורך".

לדבריו, "היום רואים שהאכיפה היא שוויונית. מצפים מכולם לשמור על ההנחיות, וכשאין אנחנו מפעילים את האמצעים כולל הפעלת כוח בעת הצורך. זה מה שראינו בבני ברק. בהתחלה אמרתם 'אתם לא שולחים את המשטרה', עכשיו כששולחים את המשטרה יש לכם טענות"

זאת ועוד, נתניהו דיבר על יום השואה הבין-לאומי ואמר: "היום במדינת היהודים מחסנים פי כמה מאות או אלפי פעמים יותר מהממוצע העולמי, ובכך מדינת היהודים משמשת דוגמה ומופת". כמו כן, הוסיף: "אבל, ביום השואה הבין-לאומי צריך לציין גם עובדה מצערת, שהניסיונות להכחיד מיליוני יהודים לא נעלמו מהעולם".

בדבריו שיגר נתניהו מסר לממשל ביידן: "ביום השואה הבינלאומי אני מבקש להדגיש שהמדיניות שאני מוביל ברורה: אנחנו לא נאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני. אני אומר את זה לאויבים וידידים כאחד, זאת המשימה העליונה שלנו, לשמור על החיים כאן, לשמור על החיים של המדינה שלנו".

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין אמר בסיור כי "אנחנו שמחים לראות גם כאן את התקדמות מבצע החיסונים. ישראל מובילה בחיסון האוכלוסיה. יותר ויותר אנשים מקבלים גם את החיסון השני, ויש ומאות אלפי אזרחים מחוסנים באופן מלא".

"זו הזדמנות לומר למפיצי הפייק ניוז שאין, לא היו, ובעזרת ה' גם לא יהיו מאות חולים קשים לאחר החיסון השני. אני קורא לאזרחי ישראל לבוא להתחסן. יש היענות מדהימה של האוכלוסיה. ראינו כאן גם היענות יפה של בני 17 ו-18 שמתחסנים".

"לאחר שאמרנו זאת צריך לזכור גם את נתוני התחלואה. ביקשתי מרה"מ לכנס את הממשלה כדי לדבר על הארכת הסגר. אנחנו לא יכלים להפקיר את הצוותים הרפואיים שלנו בבתי החולים עם כמעט 1,200 חולים קשים וכ-300 מונשמים וחולים במצב קריטי".

"לצאת במצב הזה מהסגר זאת הפקרות ממש. אנחנו צריכים להמשיך בצעדי הריסון כדי לאפשר את הירידה בתחלואה. יש חדשות טובות – מקדם ההדבקה יורד. כעת צריך מאמץ משותף להפסיק עם הפופוליזם והדמגוגיה ולהמשיך להיאבק במחלה בשני המסלולים: החיסון והריסון", דברי אדלשטיין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים