שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » "אולי אחליט לנצח בפעם השלישית"
טראמפ ברמז לבאות
הנשיא לשעבר התייצב לנאום ראשון אחרי עזיבת הבית הלבן ותקף: "מעולם לא דמיינו שממשל ביידן יהיה כה רע". עוד הצהיר: "אני לא מקים מפלגה חדשה – זה פייק ניוז"
תגיות:
טראמפ בכנס השמרני | צילום: Valerio Pucci, שאטרסטוק

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ רמז הלילה (בין ראשון לשני) כי ייתכן שירוץ בבחירות הבאות לנשיאות בשנת 2024. בנאום ראשון מאז תום כהונתו לפני חודש וחצי. בכינוס השמרני השנתי (CPAC) באורלנדו, פלורידה, הצהיר טראמפ שלא יקים מפלגה חדשה והעביר ביקורת חריפה על הפעולות שביצע מחליפו, הנשיא ג'ו ביידן, בחודש הראשון לכהונתו.

"מי יודע, אולי אחליט לנצח אותם גם בפעם השלישית?", רמז הנשיא, לאחר שחזר על טענותיו כי למרות שביידן הוא שנכנס לבית הלבן, הניצחון היה שייך למפלגה הרפובליקאית ולו עצמו. לדבריו, במידה והבחירות היו הוגנות, התוצאות היו שונות. טראמפ טען בפני קהל מאזיניו כי "הדמוקרטים הפסידו את הבית הלבן כבר עכשיו".

טראמפ הבטיח כי "למשך ארבע השנים הבאות, אנחנו נילחם נגד תרבות הביטולים הרעילה של הדמוקרטים הרדיקלים. אני מתכוון להילחם לצידכם.נעשה את מה שעשינו מההתחלה – לנצח". הנשיא לשעבר הדגיש: "אנחנו לא מקימים מפלגות חדשות. יש לנו את המפלגה הרפובליקנית. אני לא מקים מפלגה חדשה – זה פייק ניוז ואנחנו לא מעוניינים במפלגה חדשה".

טראמפ ביקר בחריפות את הנשיא ביידן ואמר: "חשבנו שממשל ביידן יהיה רע אבל מעולם לא דמיינו כמה רחוק הוא ילך וכמה רע הוא יהיה. הקמפיין שלו היה מלא שקרים". טראמפ האשים את ביידן בכך שהוא מתכוון לפגוע בעובדים בענף האנרגיה, וטען שהוא מותיר את הגבול עם מקסיקו פרוץ לכניסה של המוני מהגרים בלתי חוקיים, ובהם סוחרי סמים ועבריינים. 

השפעתו של טראמפ על המפלגה הרפובליקנית עדיין גדולה, זאת למרות הדרך שבה סיים את כהונתו לפני כחודש. הנשיא לשעבר זוכה להערצה רבה מצדם של מצביעים רפובליקנים בכל הגילים, כשחלקם עדיין תומך בתיאוריית גניבת הבחירות שהובילה לפריצה הזכורה לקפיטול לפני כחודשיים. כזכור, רק בתחילת החודש זיכה הסנאט את טראמפ מאישום של הסתה למרידה בעקבות המהומות בגבעת הקפיטול.

הגעתו של טראמפ לכנס של CPAC (ועידת הפעולה הפוליטית השמרנית) באורלנדו היא ההופעה הציבורית הראשונה שלו מאז סיום כהונתו. למרות ההפסד לביידן ההשפעה של טראמפ על המפלגה הרפובליקנית עדיין גדולה. טראמפ עדיין פופולרי מאוד בקרב מצביעים רפובליקנים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים