שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » אול-יר ממשיכה להתמודד עם תביעות נושים
הסערה נמשכת
החברה דיווחה כי קיבלה הודעה ממלווה נוסף על אי עמידה בתנאי הלוואה ודרישה לפירעון מיידי; החברה: "מדובר בנכס מסחרי אשר אינו מניב כל הכנסות"
תגיות:
אחד מנכסי חברת אול-יר | צילום: מתוך צילומי החברה

כמעט מידי שבוע מתמודדת ענקית הנדל"ן אול-יר הולדינגס – עם תביעות חוב בגין נכסיה. הבוקר דיווחה אול-יר כי חברה בת המוחזקת ב-50%, קיבלה דרישת פירעון מיידי, ממלווה פיננסי שהעמיד הלוואה לנכס העסקי North 9th street. סכום ההלוואה לא צוין.

לטענת המלווה, החברה הלווה הפרה את הוראות מסמכי ההלוואה והפסיקה את תשלומי הריבית ולפיכך ההלוואה עומדת לפירעון מיידי.  הנהלת אול-יר מסרה בתגובה, כי המדובר בנכס מסחרי אשר אינו מניב כל הכנסות לחברה,"ולכן החברה חדלה לשלם את תשלומי הריבית בגין ההלוואה".

לפני מספר ימים, הודיעה אול-יר כי חברה בשם דומה לשמה, DCP ALL YEAR, טוענת כי היא נושה בחברה בהיקפים העולים על 70 מיליון דולר ארה"ב.

במסגרת מכתב DCP נטען, כי החברה (אול-יר) הייתה מנועה כביכול מלהתקשר בהסכם עם הנאמן למחזיקי אגרות החוב) סדרה ג'), שכן מדובר בהסכם הנחזה לכאורה כהעדפת נושים פסולה. לפיכך, החברה נדרשת להודיע כי היא חוזרת בה מההתקשרות בהסכם.

בתגובה הודיעה הנהלת אול-יר, כי "החברה לומדת את המכתב עם יועציה המשפטיים ותבחן את צעדיה".

בקשה דחופה לעיכוב הליכים

לפני כשבועיים, פנו עוה"ד אמיר ברטוב ושמרית מלמן ממשרד שמעונוב ושות', לביהמ"ש המחוזי בת"א, בבקשה דחופה מטעם אול-יר לעיכוב הליכים. זאת, לצורך גיבוש ואישור הסדר חוב לפי חוק חדלות פירעון.

ביהמ"ש התבקש להורות על עיכוב ההליכים לתקופה בת 3 חודשים וכן התבקש להורות על מינויו של רו"ח יצחק עידן לתפקיד מנהל ההסדר.

בשוק ההון גוברת כיום הערכה, כי נציגי מחזיקי האג"ח יעדיפו למכור את החברה כולה לאחד המציעים הרלוונטיים, כחליף למכירת הנכסים ומקסום התמורה.

מחזיקי האג"ח להם חייבת החברה למעלה מ-2.3 מיליארד שקל, עשויים להיוותר עם כ-40% מהחוב בלבד, כאשר למחזיקי האג"ח המובטחות (שעבוד נכסים), סיכוי להיוותר עם כ-65% מהחוב המקורי.    

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים