שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ראש העיר האנטישמי הפסיד בבחירות באומן
מסתמן
בבחירות לראשות העיר אומן שנערכו אתמול, הפסיד ראש העיר המכהן אלכסנדר צברי לטובת נציגת חבר הפרלמנט יצנקו שגרפה את מרבית הקולות
ערב ראש השנה באומן | צילום: SvitlanaNiko, שאטרסטוק

ראש העיר האנטישמי של אומן, אלכסנדר צבר,י מסתמן כמפסיד הגדול של הבחירות המקומיות שנערכו באומן ביממה האחרונה.

מספירת מרבית הקלפיות עולה כי המתמודדת אירינה פלטניובה, שכיהנה כסגנית מועצת העיר וכנציגה של חבר הפרלמנט אנטון יצנקו, הביסה את צברי לאחר שגרפה כ-1,700 קולות יותר ממנו.

בפוסט שפרסם יצנקו, בו הוא מסכם את תוצאות ההצבעה, הוא מבקש להודות לכל התומכים: "תושבי אומן, הבחירות המקומיות הסתיימו, בזמן שאנחנו מחכים לפרסום התוצאות הסופיות מטעם ועדת הבחירות ה- TEC, אני מבקש לפרסם את תוצאות החישוב שערכנו על פי תוצאות ההצבעה שתעדנו בכל הקלפיות. אירנה פלטניובה – 6,065 קולות. אלכסנדר צברי – 4,149 קולות. אנדריי דיקון – 3,825 קולות.

יצוין, כי בניגוד לחששות שהעלו גורמים פוליטיים מקומיים, מערכת הבחירות עברה בשקט וללא תקלות.

בחסידות ברסלב אומרים כי המועמדת שככל הנראה נצחה בבחירות, איננה עוינת ליהודים כקודמה בתפקיד, כאשר הקמפיין שלה בבחירות התמקד בעיקר בפיתוח העיר וקידום התיירות.

ראש העיר היוצא אלכסנדר צברי, שנבחר ב-2015, הסתמן מהרגע הראשון כעוין ליהודים ופעל בכך דרך על מנת להצר את צעדיהם תוך שהוא משתף פעולה עם ארגונים אנטישמיים שפעלו להצר את צעדי התיירים היהודים המגיעים מכל העולם לשאת תפילה על ציון רבי נחמן מברסלב.

כזכור, בימים לפני ראש השנה היה זה ראש העיר שחימם את האווירה והסית נגד חסידי ברסלב כשפעל ללא לאות לטרפוד הקיבוץ ואף נפגש בענין עם הנשיא זלנסקי כשהוא מפציר בו לאסור הגעת חסידי ברסלב לאוקראינה בשל התפשטות הקורונה. ראש העיר אף פרסם סקר מקומי בו ביקש לשמוע את דעתם של התושבים בשאלת אישור הגעת חסידי ברסלב לאומן לקראת ראש השנה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים