שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » אופטימיות: יש ביקוש לעובדים גם בתקופת הקורונה
טיפים
"אין סיכוי למצוא עבודות עכשיו, בכל החברות רק מפטרים", "השוק מוצף במחפשי עבודה ואין כמעט משרות פנויות", "יש בכלל גיוסים חדשים?" ציפי פרידמן עם כל התשובות
חיפוש עבודה | צילום: fizkes, שאטרסטוק

אני שומעת סביבי בתקופה האחרונה מלא משפטים שליליים בנוגע לחיפוש ומציאת עבודה בתקופת הקורונה, ואם גם את מחפשת עבודה בתקופה המאתגרת הזו, אני בטוחה שגם אצלך עברו המשפטים האלו בראש.

אז מה באמת קורה בשטח? מה כדאי לעשות, והאם בכלל יש טעם?

אני כאן כדי לשים את הנתונים על השולחן, וגם להציע תכנית פעולה מעשית לאמיצות שרוצות לנצח את המשבר.

בואי נסתכל למציאות בעיניים: יש קורונה, מספר דורשי העבודה עלה משמעותית, ובחברות רבות גיוסים צומצמו או הוקפאו. במילים אחרות: אנחנו נמצאים בתקופה שבה שהביקוש עולה על ההיצע.

מצד שני, כמגייסת בפועל לחברות וארגונים, חשוב לי ליידע שלמרות חוסר הודאות והמצב המבלבל, מבט זריז בלוחות הדרושים יגלה לך שעדיין יש ביקוש לעובדים חדשים, ומשרות חדשות מתפרסמות. כלומר, יש משרות, אך הן נדירות יותר, והתחרות גדולה יותר.

עד כאן נתונים יבשים, הגיע הזמן לעבור למסקנות.

רוב מחפשי העבודה יאמינו שאין סיכוי, ויעדיפו לחכות לזמן טוב יותר (מתי?) זה הגיוני ואנושי, ולפעמים גם נחמד לשקוע ברחמים עצמיים, אבל ברור שהייאוש הזה לא מקדם אותך לעבר העבודה החדשה.

החכמים והאמיצים יבחרו להחליף את האמונות המגבילות בפעולות מקדמות, ולבצע את ההשתדלות הנצרכת בדרך לעבודה, כדי לזכות להיות מהבודדים שמוצאים עבודה וגם מתקבלים אליה, למרות המשבר.

אם את שייכת לקבוצה השניה, אני מזמינה אותך לחפש בצורה יעילה, ולאמץ מספר טיפים ממני, הישר משולחן המגייסת:

1. חייבים לקחת בחשבון שהתחרות עכשיו הרבה יותר גדולה, ויחד איתך מתמודדים עוד רבים על כל תפקיד. המנצח בתחרות הזו הוא רק מי שיש לו את הכלים לבלוט על המתחרים.
כדי שזה יקרה, חשוב להוכיח התאמה גבוהה למשרה בכל שלב בתהליך –
קורות החיים, המכתב המקדים, ראיון טלפוני וראיון העבודה.

2. זה הזמן לבדוק את "כלי הנשק" שלך ולשפר את הדרוש: ללמוד לחפש נכון וכך לייעל ולזרז את תהליך החיפוש, לבנות / לשדרג את קורות החיים, לחדד את המסרים שלך ולהתכונן לראיונות שיגיעו בעזרת השם.

3. בחברות רבות מראיינים עכשיו באופן דיגיטלי – ראיונות מקוונים ב-ZOOM, ראיון כזה הוא שונה, ודורש הכנה מתאימה, כמו הקפדה על מבט ישיר למצלמה, שימת לב לתנועות הגוף ולרקע הנשקף מאחור, אך מעבר לדגשים האלו, אין לשכוח את ההכנה ה"רגילה" לראיון: ללמוד על החברה, להכיר שאלות נפוצות, ובעיקר- להכין תשובות טובות.

מאחלת לך הרבה הצלחה וסייעתא דשמיא!

ציפי פרידמן | מגייסת עובדים, יועצת תעסוקתית ומומחית לקידום קבלה מהירה לעבודה

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים