שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אוקראינה ורוסיה ינהלו מ"ומ על הפסקת אש
בדרך להפסקת אש?
נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שהכוחות האוקראיניים מצליחים לבלום את החיילים הרוסים. פוטין הורה "להגביר את מכלול ההרתעה הגרעינית"
חיילים על רקע דגלי רוסיה ואוקראינה | צילום: xbrchx, שאטרסטוק

אוקראינה הודיעה היום (ראשון) כי תקיים עם רוסיה מגעים להפסקת אש, ללא תנאים מקדימים. מוסקבה הציעה קודם לכן שהשיחות יתקיימו בבלארוס, והודיעה שמשלחת רוסית הגיעה למדינה וממתינה לאוקראינים.

קייב סירבה להצעה במקום בטענה כי לא תקבל את בלארוס כמתווכת מאחר והיא בת חסות של פוטין, ואולם- אחר הצהריים הודיעה אוקראינה שהמו"מ ייערך בגבול אוקראינה-בלארוס.

בהודעת אוקראינה נאמר שהשיחות יתקיימו בסמוך לצ'רנוביל, תחנת הכוח הגרעינית הידועה שנכבשה על-ידי הרוסים, ביום הראשון ללחימה. נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, אמר שההחלטה התקבלה בתום שיחה בינו לנשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו.

במקביל דווח כי נשיא רוסיה פוטין הורה לכוחותיו "להגביר את מכלול ההרתעה הגרעינית" בארצו.

בתוך כך, בנוסף ללחימה העזה שמתרחשת משעות הבוקר בעיר חרקוב, השנייה בגודלה באוקראינה, דיווחה התקשורת האוקראינית על קרבות גם באזור הבירה קייב, ועל אזעקות ופיצוצים שנשמעו באזור.

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר שהכוחות האוקראיניים מצליחים לבלום את החיילים הרוסים, שלדבריו מפגיזים גם תשתיות אזרחיות – ותוקפים אפילו אמבולנסים. ראש העיר קייב הודיע בצהריים שהעיר ממשיכה להתגונן, ושלפי שעה אין כוחות רוסיים בבירה. לדבריו מתחילת המלחמה ב-24 בפברואר נהרגו תשעה אזרחים בעיר, אחד מהם ילד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים