שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה: לא תהיה מניעה להגיע לאומן לראש השנה
אומן ראש השנה
בשולחן עגול בהשתתפות שגרירות אוקראינה, שגרירות ארצות הברית, נציגי גופי הבטחון של מולדובה ונציגי חסידות ברסלב סוכמו דרכי ההגעה לשמירה על בטיחות המתפללים
תגיות: ,
ערב ראש השנה באומן | צילום: paparazzza, שאטרסטוק

בקישינב, בירת מולדובה נערך היום מפגש שולחן עגול בהשתתפות נציגי מדינות וגופים רבים, על מנת לסכם את ההיערכות ודרכי ההגעה של חסידי ברסלב לאומן לראש השנה. את הפגישה, יזם הרב פנחס זלצמן רבה של מולדובה, זאת על רקע ההיכרות המעמיקה שלו עם גופי הבטחון המולדבים והאוקראינים ונציגי המדינות שיכולות לסייע בפתרון המשבר.

בפגישה שאירח היום הרב זלצמן, השתתפו בכירים משגרירות ארצות הברית, סגן השגריר האוקראיני במולדובה מר ולדימיר מנזולה, יו"ר איחוד ברסלב הרב נתן בן נון, נציגי איחוד הצלה באומן, הרב גבירץ מדרך צדיקים, נציגי חברות התעופה המולדביות אייר מולדובה והיי סקיי, נציגי רשויות ההגירה וכוחות הבטחון בגבולות של מולדובה.

הרב זלצמן הציג את הערכות המומחים לפיהם רוב חסידי ברסלב שיגיעו לאומן לראש השנה ינחתו במולדובה, זאת לאור הקירבה היחסית לאומן והגבול הארוך בין אוקראינה למולדובה. הרב זלצמן הסביר לנוכחים את החשיבות והמחויבות הרבה להגעה לראש השנה לאומן בקרב חסידי ברסלב, ואת מסירות הנפש להוראתו של רבי נחמן מברסלב זיע"א.

סגן שגריר אוקראינה במולדובה הבהיר לנציגי חסידות ברסלב כי מדינתו לא תמנע את כניסת חסידי ברסלב, וכי כרגע לא מתוכנן כל שינוי במדיניות. הדיפלומט האוקראיני אף הצהיר כי יסייע לחסידי ברסלב בכל מה שיצטרכו את עזרת השגרירות. גם הדיפלומטים האמריקאים הביעו את נכונותם לסייע על מנת לפתור את הבעיות הבירוקרטיות ולסייע באתגרים הביטחוניים הצפויים לאור המצב המתוח באזור.

נציגי איחוד הצלה, שצברו היכרות רבה בפעילות במולדובה ואוקראינה בתקופת המלחמה, הציגו את ההערכות שלהם לקראת הגעת חסידי ברסלב בראש השנה. עוד סוכם כי תופעל נקודת מודיעין משותפת עם מידע בעברית לטובת הנוחתים, ויפתח מתחם הכנסת אורחים בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי של מולדובה בקישינב. 

לדברי רבה של מולדובה הרב פנחס זלצמן: "השלטונות במולדובה הביעו את נכונותם לעזור במאור פנים למעבר חסידי ברסלב לאומן בראש השנה. השולחן העגול הנוכחי שריכז את כל הגורמים הרלוונטיים, הינו המפגש הראשון בסדרת פגישות שנועדו להבטיח את בטחונם ושלומם של חסידי ברסלב שיגיעו לאומן בראש השנה דרך מולדובה. הקהילה היהודית של מולדובה, תסייע לחסידי ברסלב במגוון היבטים כולל אש"ל ושינוע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים