שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה לא תצורף לאיחוד האירופי בקרוב
מצננים את ההתלהבות
אחרי שאוקראינה הגישה בקשה להצטרף לאיחוד האירופי בהליך מזורז ברקע המתקפה הרוסית, גרמניה מודיעה כי המהלך לא יוכל להתבצע מיד והוא "ייקח זמן".
בניין הפרלמנט האירופי בשטרסבורג שבצרפת | צילום: Botond Horvath, שאטרסטוק

לאחר שנשיא אוקראינה זלנסקי ביקש להצטרף לאיחוד האירופי בהליך מזורז, שרת החוץ של גרמניה אנלינה ברבוק הגיבה היום (שני) לבקשה והבהירה כי בכל אופן מדובר בתהליך שייקח זמן ואין דרך לבצע את המהלך באופן מזורז כפי שביקשה אוקראינה. עם זאת, ברבוק הביעה תמיכה בצירופה של אוקראינה לאיחוד האירופי בעתיד.

"הצטרפות לאיחוד האירופי לוקחת זמן, המהלך של אוקראינה לא יוכל להיעשות בכמה חודשים בלבד" הבהירה השרה הגרמנית. "למרות זאת, אוקראינה היא בכל מקרה חלק מ'הבית האירופי', שאליו היא כמובן מוזמנת".

לדבריה, הצירוף של אוקראינה לאיחוד האירופי "אינו מעיד על כך שהאיחוד מעוניין להפריד אותה מרוסיה, אלא נועד להגשים את רצונם של אוקראינים רבים להצטרף".

בנוסף הביעה שרת החוץ הגרמנית תמיכה בעם האוקראיני והתחייבה לקבל את כל הפליטים שמגיעים מהמדינה לגרמניה עקב המלחמה. "אני מודה לכל שכנותינו במזרח אירופה על כל מה שהם עשו עד כה, ואנחנו נמשיך לעזור גם בהמשך" אמרה. "אנחנו נעמוד יחד בגבולות ונעזור לכל מי ששמה. נפעל להביא אנשים לכל מקום באירופה. אירופה היא קהילה של ערכים משותפים – ואנחנו, כתושבים אירופאים, נעמוד לצד האוקראינים ונקבל את כולם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים