שיתוף
תגובות
חדשות » מגעים להפסקת אש באוקראינה: "קשה להאמין שהשיחות יניבו תוצאות"
זלנסקי פסימי
אוקראינה מודה לישראל על הנכונות שלה לשמש כמתווכת בינה לבין רוסיה. הנשיא זלנסקי הגיע לבלארוס לשיחות על הפסקת אש, אך הביע פסימיות. ארה"ב: "קצב הלחימה הואט"
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: Photographer RM, שאטרסטוק

נשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי הגיע היום לגבול בלארוס ונועד שם עם עמיתו הבלארוסי. במקום נמצאת גם המשלחת הסורית, והצדדים ינסו לפתוח בשיחות ישירות להסדרה והפסקת אש ללא תנאים מוקדמים. זלנסקי אמר כי הוא לא מאמין שהשיחות יניבו פרי, ואולם לדבריו- " אם אפשר לנהל שיחות על הפסקת אש, אז ננסה".

גרמים בכירים בארה"ב העריכו עד כה כי "רוסיה לא כבשה אף עיר מרכזית עדיין". הנשיא האוקראיני זלנסקי הביע מצב רוח פסימי לאור הנסיונות לפתוח במו"מ להפסקת אש ואמר כאמור : "אני לא מאמין שהשיחות עם רוסיה יניבו תוצאות – אבל אנחנו ננסה". בהמשך אמר זלנסקי כי שוחח עם נשיא בלארוס לוקשנקו והגדיש את השיחה "מעניינת". הוא הוסיף שבלארוס הבטיחה שחיילים שלה לא יכנסו לאוקראינה בזמן השיחות.

במקביל, ברקע הפניה לישראל לשמש כמתווכת בשיחות בין רוסיה לאוקראינה, שגרירות אוקראינה בישראל מוסרת כי "אוקראינה מעריכה מאוד את ההתערבות של ממשלת ישראל בניסיון לקדם את תהליך הגישור ולעצור את המתקפה הרוסית. אנו מצדיעים ליוזמתו של ראש הממשלה בנט לגישור בין אוקראינה לרוסיה. שיהיה שלום, תנו לדיפלומטיה לעבוד שוב".

בתוך כך הכוחות האוקראינים ממשיכים להדוף את הניסיונות הרוסיים לכבוש את בירת אוקראינה קייב וערים נוספות במדינה, השיחות בין קייב למוסקווה בגבול בלארוס החלו לקראת הערב (ראשון) במטרה לנסות ולהגיע להסכם הפסקת אש. במקביל לשיחות, באוקראינה טענו קודם לכן כי טילים שוגרו מבלארוס לאוקראינה.

במהלך היום אזעקות נשמעו בקייב ומשרד ההגנה הרוסי טען שכוחות הצבא הרוסי מכתרים שתי ערים בדרום אוקראינה. זאת לצד הלחימה שמתקיימת רוב היום בעיר חרקוב, השניה בגודלה באוקראינה.

במקביל, ארה"ב והאיחוד האירופי ממשיכים להחריף את העיצומים הכלכליים על רוסיה ויחסמו אותה חלקית ממערכת התשלומים העולמית SWIFT. נשיא אוקראינה זלנסקי גם הודיע שארצו פנתה לבית הדין הבין-לאומי לצדק בבקשה להורות בדחיפות לרוסיה להפסיק את הפעילות הצבאית, ושהוא מעריך שההליך המשפטי יחל בשבוע הבא.

משרד החוץ האוקראיני אישר הערב את הדיווחים כי מטוס התובלה הגדול בעולם מסוג אנטונוב AN-225 נהרס כליל לאחר הפצצה רוסית על שדה התעופה הצבאי בעיר הוסטומל. מדובר בדגם ייחודי של מטוס היחיד מסוגו בעולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים