שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "אוקראינה רואה חשיבות בעליית החסידים לאומן"
השגריר לארבל
שגריר אוקראינה בישראל נועד עם ח״כ משה ארבל. השגריר ציין כי אוקראינה רואה חשיבות רבה בעליית חסידים רבים לתפילה בציון באומן שמשפיע רבות אף על התיירות
משה ארבל ושגריר אוקראינה | צילום: דוברות

בהמשך לפניית ח״כ ארבל לנשיא אוקראינה נועד הבוקר (רביעי) שגריר אוקראינה בישראל ד״ר יבגני קורניצ׳וק עם ח״כ משה ארבל בלשכתו בכנסת. בפגישה עלו נושאים רבים לחיזוק היחסים בין המדינות לרבות המחויבות של אוקראינה לשמירה על בתי העלמין היהודיים ועל אתרי המורשת.

כמו כן הביע חה״כ ארבל דאגה רבה ממדיניות הממשלה הנוכחית והתנהלותה ביחס לרבבות יהודים מאמינים תוך התעלמות מהזכות לחופש הדת ומהמחוייבות ההיסטורית בין שתי המדינות.

השגריר ד״ר קורניצ׳וק ציין כי אוקראינה רואה חשיבות רבה מאוד להמשך חיזוק היחסים הבילטרליים בין המדינות ובפרט עליית חסידים רבים לתפילה בציון באומן שמשפיע רבות אף על התיירות, הכלכלה וההיסטוריה בין המדינות. ואף הרעיף שבחים על שר הפנים הקודם אריה דרעי שפעל ללא לאות לטובת הנושאים הללו והעמיד את כל גורמי המקצוע מכלל משרדי הממשלה לתכלל את המשימות הרבות.

בפגישה עדכן השגריר כי הוא אמור להיפגש מחר בנושא עם השר לשירותי דת מתן כהנא ולהציג בפניו את האתגרים והמתווה הרצוי מבחינת שלטונות אוקראינה וסוכם כי במקביל ח״כ ארבל יפנה בשאילתה בכתב לשר הבריאות והשר לשירותי דת.

ח״כ משה ארבל שלח בשבוע שעבר איגרת רשמית בשפה האוקראינית לנשיא אוקראינה מר ולדימיר זלנסקי: ״שר האוצר איווט ליברמן מונע מאינטרסים צרים עסקיים ואישיים ולכן נוקט עמדות פרו רוסיות ואנטי אוקראיניות ולכן אבקש להתעלם מעמדתו ולבחון את הדברים בפרספקטיבה של זמן".

עוד ציין ח״כ ארבל כי הממשלה הזו היא ממשלת מיעוט שלא זכתה לאמון של רוב חברי הכנסת ולכן מקווה כי היא לא תשרוד לאורך זמן. היחסים הדיפלומטיים הטובים בין המדינות כפי שהיו בעבר יימשכו אף בעתיד עם פירוק הממשלה הרעה הזו.

בסוף מכתבו קרא ח״כ ארבל לנשיא אוקראינה זלנסקי לעשות כל שניתן למען חופש הדת ומתן אפשרות לעליה לקבר רבי נחמן באומן בראש השנה למחוסנים ומחלימים כפי שנהוג עד עתה ולא לפגוע בכבוד הלאומי של אוקראינה ובזכות לחופש הדת של מאמינים רבים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים