שיתוף
תגובות
חדשות » אוקראינה: "שולטים בכל אזור קייב"
הסוף ללחימה?
הצבא הרוסי נסוג מאזור קייב ומרכז כוחות בחבל דונבאס. משרד ההגנה האוקראיני הצהיר הערב שכוחותיו שולטים כעת בכל אזור הבירה: "שחררנו אותו מהפולשים"
התקפה בקייב | צילום: שאטרסטוק

אוקראינה דיווחה הערב (מוצאי שבת) שכוחותיה השתלטו מחדש על כל אזור קייב – שממנו נסוג בימים האחרונים הצבא הרוסי. סגנית שר ההגנה האוקראיני, חנה מליאר, הודיעה: "כל אזור קייב שוחרר מהפולשים". בצהריים אמר אולכסיי ארסטוביץ', יועץ לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהכוחות האוקראיניים באזור קייב החזירו לידיהם את השליטה על יותר מ-30 עיירות וכפרים באזור. 

יצוין כי השבוע הודיעה רוסיה שהיא "מפחיתה משמעותית" את התקיפות באזור קייב ובאזור העיר צ'רניהיב שנמצאת מצפון לה. מוסקבה טענה שהמהלך נועד לבסס אמון בין הנציגים הרוסים והאוקראינים שמקיימים מגעים להפסקת אש.

באוקראינה טענו כי הרוסים נסוגו מאזור קייב אחרי מתקפות-נגד מוצלחות של הצבא האוקראיני, ובעקבות אבדות רבות בשטח. הכוחות הרוסיים נסוגו מצפון אוקראינה ומתגברים כוחות במזרח ובדרום – בחבל דונבאס. אוקראינה נערכת לקרבות קשים שם.

נשיא אוקראינה זלנסקי הזהיר הלילה את אזרחיו שהרוסים שנסוגים מאזור קייב גורמים ל"אסון מוחלט": לדבריו הכוחות הרוסיים מטמינים מוקשים ומטעני חבלה בשטחים שאותם נטשו. "הם ממלכדים את כל השטח", הזהיר זלנסקי. "הם מטמינים מוקשים בבתים, בציוד, ואפילו על גופות של אנשים שנהרגו. יש הרבה חוטי תיל שמפעילים מטעני חבלה, והרבה סכנות אחרות".

זלנסקי קרא לתושבים באזור קייב להיות ערניים ולהיערך להתקפות רוסיות נוספות. הוא הפציר בהם להמתין עם חזרתם לשגרה, ולחכות עד שהם בטוחים שהשטח נקי ממוקשים ושסכנת ההפגזות חלפה. שירותי החירום האוקראיניים קראו לתושבי היישובים ששוחררו באזור קייב להיות זהירים – ומסרו שביום אחד בלבד, בחיפוש בכפר דמיטריבקה ממערב לקייב, התגלו יותר מ-1,500 חומרי נפץ. במקביל הזהיר המושל של מחוז צ'רניהיב שהצבא הרוסי הטמין מוקשים גם בכפרים במחוז שלו.

בסוף השבוע נסוג הצבא הרוסי גם משדה התעופה הצבאי אנטונוב בעיירה הוסטומל, במקביל לנסיגה מצפון אוקראינה, ולפריסת הכוחות בדרום ובמזרח המדינה, ממשיך הצבא הרוסי לתקוף אזורים אחרים: לפנות בוקר דווח באוקראינה על ירי טילים רוסיים על הערים פולטבה וקרמנצ'וק במרכז המדינה. המושל של מחוז פולטבה אמר שתשתיות ובנייני מגורים נפגעו בהפצצות בערים ממזרח לקייב, אך לא ציין אם היו נפגעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים