שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אורבך שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת
דיווח
בחדרו נמצא אלון דוידי שהיה בימינה והתפטר מהכנסת. הוא לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת לשישים בלבד
תגיות:
ניר אורבך | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

דרמה בכנסת: ח"כ ניר אורבך מימינה שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת – כך דווח ב'חדשות 12'. בחדרו בכנסת נמצא ראש עיריית שדרות אלון דוידי שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת. הוא לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת ל-60 בלבד – כשהמשמעות היא שלא יהיה לממשלה רוב בכנסת.

ראשי ימינה נפתלי בנט ואיילת שקד מודעים לאירוע. שקד נמצאת בכנסת ומנסה לשכנע את אורבך שלא לפרסם את דבר התנגדותו. בעבר הצהיר אורבך, שנחשב למקורבו של בנט, שגם אם יתנגד לממשלה – הוא יתפטר מהכנסת ולא יפיל אותה ויפנה את מקומו בכנסת לח"כית הבאה בתור מימינה, שירלי פינטו, שהביעה תמיכה בממשלה.

ב'סרוגים' דווח כי לדוידי הייתה שיחה עם בנט בימים האחרונים בה הוא הבהיר לו שהוא מתנגד לממשלת השינוי. דוידי הוזעק הערב לכנסת על ידי מקורביו של אורבך כדי להשפיע עליו לא רק להתפטר אלא להתנגד. גם יריב לוין נועד עם אורבך הבוקר.

ב'כאן חדשות' דווח כי ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברי הכנסת של הציונות הדתית מקיימים שיחות אינטנסיביות בכנסת עם ח"כ ניר אורבך, בניסיון לשכנע אותו לעבור צד ולהתנגד לממשלת בנט-לפיד.

שרת התחבורה מירי רגב: "אני תקווה כי הידיעות אודות התנגדותו של ניר אורבך לממשלת השמאל נכונות. זהו מעשה אמיץ למען המחנה הלאומי, תורת ישראל וארץ ישראל. חזק ואמץ. היום שוחחתי בכנסת עם ניר ועידית, אני יודעת שבליבם הם יודעים שמדובר בסכנה לישראל, תהליך שגוי ומוטעה. עכשיו הכל תלוי בכם, עשו את המעשה הנכון ואל תכשירו ממשלת שמאל שתפעל נגד הערכים עליהם גדלתם ולאורם הלכתם. אם תמנעו את החרפה הזו, ותהיו נאמנים לבוחרים שלכם, תוכלו לחיות עם מצפון שקט ונקי".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה: "שיקלי כבר קנה את עולמו במחנה הלאומי, ובדין. אורבך נמצא צעד משם. זהו זמנם של נאמני ונאמנות מחנה הימין להכתב בצד הנכון של ספרי ההיסטוריה למען מדינת ישראל, עם ישראל וארץ ישראל".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם יילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים".

חה"כ גלית דיסטל אטבריאן: "‏ניר אורבך ועידית סילמן – כל עם ישראל פה בהפגנה מחזק אתכם. אל תפחדו, יש לכם את הגב שלנו לעשות את המעשה הנכון ולהצטרף עכשיו לממשלת ימין אמיתית". חבר הכנסת אופיר כץ: "חבריי ניר אורבך ועידית סילמן, עוד לא מאוחר לעשות את הדבר הנכון. לכו עם האמת שלכם ותיזכרו לעד כמי שהציל את עם ישראל מממשלת אסון. מאמינים בכם".

חה"כ שלמה קרעי, הליכוד: "ניר, לנצח תזכר בדברי ימיה של ישראל כמי שעצר את ממשלת השמאל המסוכנת הזו. כמו כלב בן יפונה מפרשת השבוע, שהפר את עצת המרגלים מוציאי דיבת הארץ. כאן זה אולי נסיון קשה יותר ואני בטוח שאתה תעמוד בו בעז"ה. יישר כח. עֻצוּ עֵצָה וְתֻפָר דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ לניר אורבך: "ניר היקר, לא חשבת שכנבחר ציבור טרי תגיע כל כך מהר לצומת בו הכל תלוי על כתפיך. אנחנו נושאים אליך עיניים כעת ומבקשים שתסנן את כל רעשי הרקע. עשה את המעשה הערכי שעליו גדלת וחונכת ושאותו אתה מבקש לקדם כשליח ציבור נאמן לעמו, לארצו ולאלוקיו. בהצלחה ניר".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים