שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » אורז בסמטי חושף אתכם פחות למחלות מסוכנות
צרכני אורז?
מחקרים שפורסמו באנגליה מגלים כי קיימים סוגי אורז מסרטנים לטווח הארוך • כך תדעו איזה אורז לצרוך, מאלו מדינות המייצאות אורז להיזהר ועוד כמה פרטים חשובים
אורז בסמטי | צילום: Pitamaas Agency, שאטרסטוק

מחקר שהתפרסם לאחרונה באנגליה מתריע, כי התמכרות לאורז עלולה לגרום למקרי מוות בטרם עת, בטווח הארוך.

האורז הוא אחד המאכלים הפופולריים בתבל והוא מתויג במקום הרביעי בתפוצתו בעולם, אחרי סוכר, תירס וחיטה, בהיותו נגיש בכל מקום וקל להכנה. עם זאת, צריכה רבה ממנו עלול להיות מסוכן לבריאות, שכן הוא עשוי להכיל חומרים מסרטנים.

על פי המחקר, על אף העובדה כי האורז מכיל כמות קטנה של 'ארסן אנ-אורגני', הנחשב ליסוד רעיל ביותר ממשפחת המתכות למחצה (קיימים שני סוגי ארסן: 'ארסן אורגני' המסוכן פחות ו'ארסן אנ-אורגני' המכיל תרכובות נוספות, על כל המשתמע), גילה המחקר קשר בין חשיפה ממושכת לארסן אנ-אורגני בצריכה נמוכה לשורה של מחלות בריאותיות, כמו סרטן ומחלות כלי דם אחרות. יצוין, כי 'הסוכנות להגנת הבריאות' בארצות הברית כבר הכריזה לא מכבר על 'ארסן אנ-אורגני' כמסרטן – בעיקר לתינוקות וילדים.

עם זאת, חשוב לדעת כי החשיפה ל'אורז מסוכן' קיימת במדינות אחדות, כמו בנגלדש וסין, שם חשוף האורז בעיקר לחומר המסוכן, בשל שיטת הגידול במדינה, לצד העובדה כי בשדות רוויי מים בשל הצפות מי גשמים נספג באורז ארסן פי 10.

לדברי פרופסור דיוויד פוליה מאוניברסיטת מנצ'סטר, "המחקר מעלה כי 25 האחוזים הגבוהים ביותר מצרכני האורז באנגליה עשויים להיות בסיכון גבוה יותר לתמותה קרדיווסקולרית (מחלות לב וכלי דם) כתוצאה מחשיפה לארסן בהשוואה ל-25 האחוזים הנמוכים של צרכני האורז".

לדבריו, "כיום יותר משלושה מיליארד אנשים ברחבי העולם צורכים אורז כמזון העיקרי שלהם. המומחים במחקר הנוכחי לא מבקשים מאנשים להפסיק לאכול אורז, אך מציעים במקום, לצרוך סוגים שונים של אורז, הידועים כמי שמכילים פחות ארסן אנ-אורגני – כמו אורז בסמטי. בנוסף לכך, הם ממליצים לאכול מגוון מאוזן של מאכלים, ולא להסתמך על אורז כמרכיב עיקרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים