שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אור ירוק לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל
חשמל בסערה
משרד המשפטים הציג חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יולס, המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל
התיישבות | צילום: Altosvic, שאטרסטוק

משרד המשפטים הציג חוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד כרמית יולס, המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל.

המהלך מגיע לאחר הצבת האולטימטום של ח"כ ניר אורבך כתנאי להישארותו בממשלה. אורבך דרש: ביטול מתווה מעונות, כינוס מת"ע, חיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל. כזכור, השבוע הודיע השר ליברמן, כי גזרת המעונות תבוטל לשנה הקרובה.

שר המשפטים גדעון סער: "מברך על חוות הדעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה (אזרחי) עו"ד כרמית יולס המאפשרת עקרונית חיבור ישובים בהתישבות הצעירה בעלי אופק הסדרה לחשמל. מדובר במהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתישבות הצעירה ואני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא".

מלוחמים לשלום נמסר בתגובה לעמדת משרד המשפטים: "חיבור התנחלויות (המכונות לעיתים ׳מאחזים׳ או ׳התישבות צעירה׳) לחשמל הוא צעד שנועד להעמיק את הכיבוש ואת דיכוי התושבים הפלסטינים בגדה המערבית. את ההתנחלויות יש לפנות. אנחנו דורשים ממשרד הבטחון לבטל את התכנית המופקרת הזאת, ותחת זאת לחבר לחשמל ולמים את התושבים הפלסטינים של השטח הכבוש".

ח"כ ניר אורבך הגיב: "אני מברך את השר גדעון סער על ההחלטה החשובה והרחבה שיצאה כעת ממשרדו. שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם. אמשיך לפעול לחיבור".

ח"כ שירלי פינטו מימינה הגיבה: "זו סלילת הדרך למהלך הצודק לחיבור בהקדם של ההתיישבות הצעירה לחשמל. החלטה נכונה וציונית של שר המשפטים בסוגייה. אני מברכת את חברי ניר אורבך על שפעל רבות להסדרת העניין".

ח"כ יום טוב כלפון מימינה: "מברך על הצעד החשוב ועל ההתקדמות אך יש לפעול עכשיו להשלמת המלאכה בהקדם ולחבר סוף כל סוף את יישובי ההתיישבות הצעירה לחשמל".

ראשי שדולת א"י ח"כ יואב קיש וח"כ אורית סטרוק שבים ומזהירים את ח"כ ניר אורבך: "בשום אופן אל תתן ידך לעסקת "שטחים תמורת חשמל" של שר הבטחון. חיבור מאחזי-אבו-מאזן לחשמל בתמורה לחיבור ההתיישבות הצעירה הוא סיוע פעיל לתכנית ההשתלטות של הרשות הפלסטינית על שטחי יו"ש, צעד מסוכן מאין כמותו".

"את ההתיישבות הצעירה, כולה ולא רק חלקה, צריך היה לחבר לחשמל כבר לפני 3 וחצי חודשים, במקביל לחוק החשמל, וללא כל קשר למאחזי אבו-מאזן. לא נרפה ונמשיך ללחוץ עד שהצעד הצודק והאלמנטרי הזה יבוצע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים