שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » אור ירוק לחתימת הסכמי גג בשנת 2021
למרות הבחירות
מועצת מקרקעי ישראל אישרה הבוקר את הצעת משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל להאריך את תוקף החלטת המועצה לחתימת הסכמי גג עם רשויות מקומיות
מנכ"ל משרד השיכון והבינוי- מר יאיר פינס, שר השיכון והבינוי- ח"כ יעקב ליצמן, מנהל רשות מקרקעי ישראל- מר יעקב (ינקי) קוינט | צילום: מירי שימעונוביץ'

מועצת מקרקעי ישראל אישרה הבוקר את הצעת משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל להאריך את תוקף החלטת המועצה לחתימת הסכמי גג עם רשויות מקומיות לטובת הסרת חסמי שיווק ופיתוח עד לסוף 2021

ההחלטה שעברה היום מאשררת למעשה את מודל הסכמי הגג ככלי ממשלתי והיא תאפשר למשרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל לחתום על הסכמי גג נוספים בשנה הקרובה.

על פי תכנית העבודה שוקדים בימים אלה במשרד הבינוי והשיכון על בניית הסכמי גג חדשים נוספים ביניהם מועצה המקומית בני עייש, רחובות, רכסים, טמרה ומעלה אדומים בהיקף כולל של כ 45,000 יח"ד חדשות. במקביל ברשות מקרקעי ישראל מקדמים הסכמים חדשים מול קרית גת מערב, נס ציונה, כפר סבא, אום אל פאחם ופתח תקווה בהיקף של 44,600 יח"ד.

ההחלטה שאושרה היום תאפשר הלכה למעשה המשך העבודה על מודל הסכמי הגג. במסגרת מדיניות הממשלה משנת 2013 פועלים במשרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל לחתימה על הסכמי גג עם רשויות מקומיות לשם הקמת יחידות דיור חדשות וזאת בהתאם להחלטת הממשלה.

עד כה חתמו משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל 32 הסכמי גג עם רשויות מקומיות, ונבנו ופותחו בעקבותיהם אלפי יחידות דיור. חתימה על הסכמי גג חדשים הינו צעד משמעותי במטרה לאפשר פיתוח ושיווק מואץ של יחידות דיור חדשות בהיקף נרחב ובכך להגדיל את היצע הדירות בשוק ולבלום את עליית מחירי הדיור.

חשוב לציין כי בימים אלה של משבר הקורונה, הסכמי גג הינם כלי ייחודי בין המשרד לרשות המקומית שמאפשר להשקיע בתשתיות לדיור ובהכנת מלאי שיווקים לשעת כושר, במטרה להמשיך את מגמת האצת השיווקים ושמירה על היקף התחלות הבנייה כפי שהיה בשנים האחרונות, ובכך לתת מענה לביקושים העולים.

במסגרת העובדה מול הרשויות המקומיות, הסכמי הגג והסכמי הפיתוח, מהווים נדבך עיקרי ומשמעותי המאפשרים שיווק ופיתוח נרחב של יחידות דיור בתחומי הרשות המקומית, תוך מתן מענה לחסמי פיתוח, ומתן תמריצים לרשות המקומית לקידום שיווק יחידות דיור.

קידום הסכמי הגג הוא חלק גדול בפעילות השוטפת והשגרתית של משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל ולאור העובדה שעבודת המטה על ההסכמים נערכת במשך תקופה ממושכת ובימים אלו מתבצעת עבודה על מספר הסכמים בינהם מועצה המקומית בני עייש, רחובות, רכסים, טמרה ומעלה אדומים, קרית גת מערב, נס ציונה, כפר סבא, אום אל פאחם ופתח תקווה בהיקף כולל של כ 90,000 יח"ד חדשות.

יאיר פינס, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון: "הארכת התוקף לחתימה על הסכמי גג שאושרה היום, מהווה אבן דרך משמעותית, בבניית הארץ, ומתן מענה לביקושים העולים. שיתוף הפעולה מול הרשויות המקומיות יוצר תמהיל בנייה ופיתוח כדאי לכולם, ואנו רואים את התוצאות בשטח. בערים שבהן ההסכמים כבר פעילים, נוספו אלפי יח"ד ושודרגו פני השכונות הקיימות והתשתיות כך שכלל תושבי המקום הותיקים והחדשים מרווחים. אני שמח שנוכל להמשיך ולקדם את מודל הסכמי הגג שמציע פתרון איכותי ויעיל לרשויות".

יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל: "אישור ההחלטה היום מהווה צעד משמעותי לתמיכה בליבת פעילות רשות מקרקעי ישראל, לצורך הגדלת היצע יחידות הדיור ושיווק אלפי יחידות דיור כבר השנה. אישור ההחלטה פה אחד נובע מההבנה של כל חברי המועצה כי הסכמי הגג הם הכלי המשמעותי ביותר לשיווק יחידות דיור לאורך זמן וליכולת של רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון לייצר תכניות עבודה אפקטיבית. רמ"י ומשרד הבינוי והשיכון פועלים באופן רציף ומאומץ לפתרון חסמים ומתן מענה לביקושים בשוק הדיור ומנהלים משא ומתן מתקדם עם רשויות מקומיות רבות לצורך חתימה על הסכמי גג בהיקף של כ 90 אלף יח"ד נוספות. העובדה שרשויות מקומיות רבות פונות לרמ"י ומעוניינות להצטרף להסכמי הגג מוכיחה כי מודל זה נותן מענה איכותי גם לצורכי הרשויות המקומיות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים