שיתוף
תגובות
חדשות » אושרה הצעה לוועדת חקירה בפרשת הרוגלות
ניצחון לאופוזיציה
מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הרוגלות בשימוש משטרת ישראל
שר החינוך יואב קיש | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת החוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הרוגלות בשימוש משטרת ישראל של חבר הכנסת יואב קיש. ההצעה מבקשת להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השימוש שנעשה על ידי משטרת ישראל ברוגלות. 59 חברי כנסת תמכו מול 58 שהתנגדו וההצעה תועבר לוועדת הכנסת שתכריע איזו ועדה תכין אותה לקריאה ראשונה.

יצוין כי זהו ניצחון ראשון לאופוזיציה במושב הקיץ וזאת לאחר שסגן השרה יאיר גולן התראיין בחדשות 12 ולא הספיק לשוב להצבעה, ואילו ח"כ דודי אמסלם שהיה גם הוא בריאיון, הספיק להגיע להצבעה, ובכך הצליחה האופוזיציה להעביר את הצעת החוק.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאור חומרת הדברים והחשש החמור כי במדינת ישראל, אשר הינה מדינה יהודית ודמוקרטית, הופעלו אמצעים טכנולוגיים מתקדמים המאפיינים מדינות דיקטטוריות כנגד אזרחים, לרבות אנשי ציבור בכירים, באופן אשר פוגע פגיעה חמורה בכבוד האדם, בפרטיות, בזכויות חשודים ונאשמים, בהליך הוגן וביסודות המשטר הדמוקרטי בישראל, מוצע להקים ועדת חקירה לפרשת שימוש גורמי אכיפת החוק ברוגלות.

ראוי כי ועדת החקירה הממלכתית תבחן בין היתר את שימוש גורמי אכיפת החוק, משטרת ישראל ומי מטעמם בכלי רוגלה וכלים בעלי מאפיינים דומים וכן היקף השימוש האמור והשפעת השימוש על אזרחים ישראלים".

כזכור, העיתון "כלכליסט" פרסם רשימה של אנשי ציבור אשר בטלפונים הניידים שלהם, על פי הדיווח, התקינה המשטרה את תוכנת הרוגלה 'פגסוס' על מנת לעקוב אחריהם. בהמשך, מבדיקה של צוות הבדיקה שמונה לבדוק טענות על אודות שימוש לא חוקי לכאורה עלה כי אין כל אינדיקציה לכך שמשטרת ישראל הדביקה באמצעות תוכנת פגסוס שבידיה, ללא צו שיפוטי, מכשיר טלפון של מי מבין רשימת האנשים שפורסמו בתקשורת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים