שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושרה הצע"ח לאסור גביית ריבית בפריסת תשלומים
בניגוד לעמדת הממשלה
למרות התגייסות הקואליציה בהצבעה שמית נגד החוק, הצביעה מליאת הכנסת בעד ההצעה שעברה על חודו של קול. ההצעה עברה להמשך חקיקה ראשונה בוועדות הכנסת
ישראל אייכלר | צילום: אתר הכנסת

מליאת הכנסת הצביע על חודו של קול בעד הצעת החוק של ח"כ ישראל אייכלר למנוע ריבית בפריסת תשלומי חובות חשמל, מים וגז ושאר עסקאות מתמשכות.

בדברי ההסבר נכתב: "כיום, אם צרכן נקלע לחוב בעסקאות מתמשכות, וברצונו לשלם את החוב בכמה תשלומים, גובים ממנו העוסקים ריבית על פריסת תשלום החוב. מטרת הצעת החוק היא למנוע ניצול מצבים שבהם הצרכן נקלע לחוב כספי. יש לציין כי צרכן שפיגר בתשלומים על עסקה מתמשכת, מחויב כבר בריבית פיגורים ובקנסות על עצם הפיגור, ואין שום סיבה לגבות ממנו ריבית נוספת על עסקת התשלומים שהוא רוצה לבצע. יש לסייע לצרכן לשלם את החוב שצבר בעסקה מתמשכת, ללא ריביות נוספות הנובעות מצורת תשלום החוב".

בדברים שאמר ח"כ אייכלר במליאת הכנסת טרם ההצבעה הסביר כי "החוק רלוונטי גם בימים רגילים, בהם מכהנת ממשלה שמתחשבת באזרחים העניים, על אחת היא נחוצה וחיונית מאין כמותה בימי גזירות ומיסים על עניים, יוקר המחיה גובר, והגזירות הכלכליות מכבידות על כל אחד ואחד".

"הכאוס הכלכלי שמטיל ליברמן במטרה לחנוק את המגזר החרדי, לא נשארת רק בתחומי בני ברק וירושלים. היא יוצאת החוצה, ומכה בכל אזרח. לא משנה דתו או אמונתו. אין איש שלא נפגע, שהרי משנתנה רשות למשחית, שוב אינו מבחין בין חרדי לחילוני, בין ערבי ליהודי".

ח"כ אייכלר אמר כי "תוצאות החנק הכלכלי נראות היטב ברחובות, ויש להן השלכות רבות. אחת מהן היא הקושי שנגרם לצרכנים רבים לשלם בזמן חשבונות חיוניים כמו טלפון או חשמל. ומה קורה אז? החברה מאפשרת לשלם את החוב שהצטבר בתשלומים, אבל היא מצמידה להם ריבית רצחנית קרדיט, שבעצם עושקת את הלקוח, את האזרח המסכן, וקוברת אותו עמוק עמוק באדמה. הוא כעת ממשיך לשלם את החשבונות הלאה, את החשמל של חודש הבא, את המים של חודש הבא ובמקביל, הוא משלם את החוב שהצטבר, בריבית מטורפת.

"שימו לב, כאשר אדם עושה עסקה רגילה, לא מתמשכת, נניח הוא רוכש מקרר, המוכר ייתן לו לשלם בכמה תשלומים ללא קרדיט. ככה מקובל, וככה עובד שוק הצרכנות. אבל כשמדובר בעסקאות מתמשכות וקבועות, החברות מנצלות את המצב שבו אי אפשר לעזוב אותן, והן קורעות את הלקוח בריבית כשהצטבר חוב. יודגש כי החוב יוצר ריבית בכל מקרה. עליה החוק לא מדבר. והגיוני שאדם שצבר חוב, ישלם ריבית. אבל על פריסת התשלומים שהוא עושה? זו כבר ריבית דריבית. וזה עוול שעלינו לתקן.

"אבקש מחברי הכנסת לתמוך בחוק, כדי שנקל מעט את העול המוטל על גבם השחוח של אזרחי ישראל שנאנקים בכאב ממעמסה כלכלית שמביאה רבים מהם לחרפה של ממש".

למרות התגייסות הקואליציה בהצבעה שמית נגד החוק, הצביעה מליאת הכנסת בעד ההצעה שעברה על חודו של קול. ההצעה עברה להמשך חקיקה ראשונה בוועדות הכנסת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים