שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אושרה רכישת מסוקי יסעור לצי של חיל האוויר
2 מיליארד דולר
מסוקי ה-CH-53K יחליפו את היסעורים הוותיקים של צה"ל – אף הם מתוצרת לוקהיד מרטין, המסוק של לוקהיד מרטין גבר בתום מכרז ממושך על מסוק הצ'ינוק הוותיק של בואינג
מסוק CH53K | צילום: לוקהיד מרטין

ועדת השרים לענייני הצטיידות התכנסה אמש (א') לראשונה תחת הממשלה החדשה, ואישרה את רכש מסוקי הסער של חיל האוויר – בדיון שארך פחות משעה. זאת לאחר ההחלטה של משרד הביטחון וצה"ל מפברואר לבחור במסוק CH-53K מתוצרת לוקהיד מרטין – כמסוק הסער הבא של חיל האוויר.

הוועדה אישרה לרכוש 15-10 מסוקים בסכום של 2.4 מיליארד דולר – במימון כספי הסיוע האמריקאי.

סכום הרכישה נחשב מפתיע בגובהו, היות שבתחילת השנה דווח כי בסכום זה תרכוש ישראל 20-18 מסוקים. ההסבר שניתן לכך הבוקר הוא כי הסכום המקורי שדווח בשעתו לא שיקלל את דרישות חיל האוויר לתוספות "פרימיום" – וכן את עלות התחזוקה השנתית של המסוקים.

סך העסקה המדווח כעת משקלל את עלות המסוק (כ-100 מיליון דולר), "הלבשת" ציוד אלקטרוני וחימוש מיוחד בעלות של 20-15 מיליון דולר למסוק, סימולטורים, הדרכה ותחזוקה בחוזה לחמש שנים.

המסוק של לוקהיד מרטין גבר בתום מכרז ממושך על מסוק הצ'ינוק הוותיק של בואינג. לאחר שבחיל האוויר העדיפו את המסוק של לוקהיד, גם במחיר הפחתת מספר המסוקים שיסופקו, בשל טווח הטיסה הגדול יחסית שלו, ובשל היותו חדיש לגמרי.

מסוקי ה-CH-53K יחליפו את היסעורים הוותיקים של צה"ל – אף הם מתוצרת לוקהיד מרטין.

בוועדה לענייני הצטיידות חברים ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון בני גנץ, שר האוצר אביגדור ליברמן, שר המשפטים גדעון סער ושרת הפנים איילת שקד. חבר נוסף בוועדה הוא שר החוץ יאיר לפיד, אך זה לא נכח אתמול בדיון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים