שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » אושרו דמי האבטלה למשרתי השירות האזרחי
בשורה משמחת
בועדה מיוחדת בכנסת בראשות ח"כ חיים כץ, אושר הבוקר צו המאשר מענק מיוחד של עד 13,200 ש"ח למתנדבי השירות האזרחי שנכנסו למצוקה כלכלית בתקופת הקורונה
יולי אדלשטיין וחיים כץ בוועדה | צילום: דוברות הכנסת

לאחר מאמצים מרובים של הרשות לשירות לאומי ומשרתים רבים, אושר היום בועדה מיוחדת בכנסת בראשות ח"כ חיים כץ, צו המאשר מענק מיוחד למתנדבי השירות האזרחי שנכנסו למצוקה כלכלית בתקופת הקורונה.

מדובר בבשורה עבור מתנדבים רבים בשירות האזרחי שע"י ארגון חברים שעובדים מחוץ לשעות התנדבותם בשירות האזרחי, ובמהלך תקופת הקורונה נפגעו עקב המצב.

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ אמר: "אנחנו דוחפים ועוקבים אחר הנושא הזה כבר תקופה ממושכת. דרשנו מענקים למשרתים החרדים וגם לחיילים בעלי היתר עבודה שכבר חודשים מתנהלים ללא הכנסה וללא סיוע מהמדינה. אנחנו מחליטים היום לא לעכב את האחד עבור האחר, אבל נמשיך ללחוץ ולהילחם עבור פתרון גם לחיילים".

במהלך הדיון עלה כי משרתים אחרים בשירות הלאומי, בהם מעל 5,000 משרתים ערבים, לא יהיו זכאים למענק. על כך הוסיף ח"כ כץ: "אנחנו רוצים לתת לכל מי שמשרת, לעודד, לתגמל ולחזק אותם, ולכן נילחם על פתרון גם עבורם".

התנאים לקבלת המענק הם פגיעה של 25% לפחות בהכנסתו של המשרת כשכיר וכן שההכנסה החודשית לנפש משוקללת במשפחתו, כולל דמי הכלכלה המשולמים לו במסגרת השירות, אינה עולה על 4,681 ₪. סכום המענק יקבע על פי מספר חודשי העבודה של המשרת טרם או במהלך המשבר החל מדצמבר 2019 בצירוף מצבו המשפחתי- רווק, נשוי ללא ילדים או נשוי עם ילדים.

משרת נשוי עם ילדים שעבד חודשיים-שלושה לפני שאיבד את עבודה יקבל מענק של 6,000 ₪

משרת נשוי עם ילדים שעבד 4-5 חודשים יקבל 9,900 ש"ח

משרת נשוי עם ילדים שעבד מעל 6 חודשים יקבל 13,200 ש"ח

לדברי ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי , "המענק אמור לסייע למשרתים חרדים שנקלעו לקשיים בשל משבר הקורונה. במסלול הזה המיועד לחרדים הנחת היסוד היא שבאופן אוטומטי מותר לעבוד כדי שהמשרת ידע שיוכל לפרנס את משפחתו בכבוד. אין לנו היום מנגנון של סיוע כלכלי לאותם משרתים במצב של מצוקה כלכלית".

ח"כ משה אבוטבול שהעלה את הסוגיה על סדר יומה של הוועדה בירך את הוועדה ואת העומד בראשה על קידום הנושא ואישור הצו.

מנכ"ל ארגון 'בצלמו', שי גליק, שהיה ממובילי המאבק, מסר: "הגיע הזמן שמי שפעל למענינו נפעל למענו חזרה. אנחנו מברכים את כלל הפועלים ובמיוחד יו"ר הוועדה חיים כץ שלא נח ולא שקט עד שנמצא פתרון. נמשיך לדאוג לזכויות האדם של כלל אזרחי ישראל. וכמובן גם הציבור החרדי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים