שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אושרו מינוים של ח"כ אבידר וגולן לשרים
ממשלה מנופחת ומושחתת
הממשלה אישרה את המינוים של הח"כ 'המורד' אלי אבידר מישראל ביתנו לשר במשרד ראש הממשלה, וחבר הכנסת יאיר גולן ממרצ שמונה לסגן שר במשרד הכלכלה
אלי אבידר | צילום: אתר הכנסת

הממשלה אישרה את המינוים של הח"כ 'המורד' אלי אבידר מישראל ביתנו לשר במשרד ראש הממשלה, וחבר הכנסת יאיר גולן ממרצ שמונה לסגן שר במשרד הכלכלה. ממשלת בנט-לפיד שהוקמה לפני כחודש וחצי, מונה כעת 33 חברים: ראש הממשלה נפתלי בנט, 27 שרים ושרות, 5 סגני שרים – וזאת עוד בטרם מונה שר ההתיישבות, שכרגע מופקד בידי בנט עצמו, מכיוון שמפלגת הבית היהודי לא מצליחים לאייש את התפקיד.

המינוים החדשים ממשיכים לתרום לניפוח המנותק של הממשלה, זאת למרות ההצהרות של היושבים בראשה, כזכור, רק לפני שנה התחייב ראש הממשלה בנט כי “לא ייכנס לממשלה המנותקת והמנופחת”. כך גם ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד התחייב ב-2015, ובפעמים נוספות שוב ושוב לא למנות מעל 18 שרים ואמר כי “ממשלה מנופחת זו שחיתות”. בנוסף, גדעון סער אמר אף הוא בשנה שעברה כי “לא נכון להקים את הממשלה הכי מנופחת במשבר הכלכלי הקשה ביותר”.

לפני שש שנים לפיד תקף את ממשלת נתניהו דאז ואמר כי “לבזבז כספי ציבור זו לא יציבות. משרות שר הן לא משהו שמשתמשים בו בשביל לשחד את שותפיך הקואליציוניים אלא נועדו כדי לשרת את הציבור. אסור לחזור למצב שבו יש 39 שרים וסגני שרים. ממשלה מנופחת היא שחיתות שלטונית”.

באשר לדבריו מהעבר הודה לפיד כבר לפני חודש כי “נכשלתי במספר השרים, אבל זה חלק מהדרך להקים ממשלה”, אמר.

השר עמר בר לב סרב להצביע על מינוי אלי אבידר ותקף: ״לא יכול להיות שמפלגה עם 7 מנדטים, יש לה 4 שרים. יתכבד אלי אבידר ויחכה ששטרן יפנה את מקומו״.

השר הורוביץ תקף בעבר אף הוא את גודל הממשלה: “בזבוז כסף הוא הבעיה הקטנה במשרדים המומצאים. הבעיה הגדולה היא ההתקוטטות המתמדת שזה יוצר והפגיעה בציבור עקב קריעת אגפים ממשרדים אחרים. מודיעין אסטרטגיה שיוויון חברתי קידום קהילתי תפוצות מורשת שתפ אזורי לסגור. הכל. עדיף, באמת, 20 שרים בלי תיק מאשר המשרדים המביכים והמזיקים האלה”.

השר החדש אלי אבידר, שמינויו כאמור אושר היום, שבעבר תקף בחריפות את העריקים שהצטרפו לממשלה הפריטטית, דחה הפעם את הביקורת: “אני לא נכנס כדי לקבל תפקיד שר. אני נכנס כדי לעזור לממשלה להחזיק מעמד. אם הייתי רוצה לקבל שר יכולתי להיות שר בלי סמכויות אצל ליברמן. הכוונה להיכנס ולחזק את הממשלה בתוך מנעד העולמות שאני יודע לעבוד בהם”.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים