שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אושרו 31 תוכניות בנייה ביהודה ושומרון
עידן בנט
ועדת המשנה במנהל האזרחי אישרה מספר תוכניות בנייה ביניהם בי"ס באלקנה, עשרות יחידות דיור ביצהר ובתי כנסת בקרני שומרון ובכפר אדומים. ביש"ע לא מרוצים
שומרון | צילום: ויקיפדיה

ועדת המשנה להתיישבות במנהל האזרחי אישרה היום (רביעי) 31 תוכניות בנייה בכמה מקומות מעבר לקו הירוק, להפקדה ולמתן תוקף. מדובר על הוועדה "הקטנה", שמאשרת בדרך כלל תוכניות פרטניות ובהיקפים קטנים. בסך הכל אושרו 31 תוכניות לשלבים שונים.

בין היתר אושר בית ספר לילדים עם צרכים מיוחדים באלקנה, קניון במישור אדומים ומדרשות ובתי כנסת ביישובים קרני שומרון וכפר אדומים. בנוסף אושרו מספר קטן של יחידות דיור גם ביצהר ובמקומות נוספים.

הוועדה, שאמורה להתכנס מדי שלושה חודשים, לא התכנסה מאז חודש ינואר. בשלב הזה עדיין לא נקבע מועד נוסף לכינוס הוועדה, אך תוכניות הבנייה שאושרו אינן דורשות את אישור המועצה התכנונית הגדולה, משום שמדובר בתוכניות קטנות יחסית.

מועצת יש"ע בתגובה להודעה על אישור תכניות בוועדת המשנה להתיישבות: "מה שאושר היום זה לא תכניות בנייה של יחידות דיור ולא ישיבת מת"ע. אנחנו מחכים כבר חצי שנה לאישור תוכניות של בתים וזה עדיין לא קרה. צריך לכנס לאלתר את מועצת התכנון לאשר בנייה של יחידות דיור בכל רחבי האזור. חיכינו מספיק".

מתנועת "לוחמים לשלום" נמסר בתגובה על אישור התוכניות: "כשמחליטים לשים את הנושא המדיני בצד, המשמעות היא לצד של העמקת הכיבוש, הרחבת ההתנחלויות והפרת החוק. אנחנו קוראים לממשלה לעצור מיד כל תוכנית שנועדה להעמקת הכיבוש ותקיעת מקלות בגלגלים של כל הסדר מדיני עתידי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים