שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » אושר בטרומית: דמי אבטלה לעצמאים
בשורה
אל הצעה"ח הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס, אלכס קושניר, וחווה אתי עטייה. 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה
ח"כ ינון אזולאי יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק הביטוח הלאומי – דמי אבטלה לעצמאים של חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס, אלכס קושניר, וחווה אתי עטייה. 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

מוצע להקים ענף ביטוח נפרד לתשלום דמי אבטלה לעצמאים שישולמו להם במצבים של חדילת פעילות מוחלטת או בהתקיים תנאים שיקבעו בתקנות, ולחייב עצמאים בתשלום דמי ביטוח אבטלה בשיעורים שייקבעו בתקנות. מוצע כי דמי אבטלה לעצמאים יחושבו לפי הכנסה ממוצעת של העצמאי שבעדה שילם דמי ביטוח אבטלה בשנתיים שקדמו למועד האבטלה, וקבלתם תוגבל לשלוש תקופות תשלום מרביות במצטבר במשך חייו של עצמאי.

בדברי ההסבר נכתב: "ענף ביטוח האבטלה בחוק הביטוח הלאומי קובע זכות לדמי אבטלה לשכירים אשר חדלו מעבודתם וזאת בתנאים המפורטים בחוק. עם זאת, חוק הביטוח הלאומי אינו מזכה עובדים עצמאיים אשר נפלטו ממעגל העבודה בקבלת דמי אבטלה. הפלייתם של העובדים העצמאיים ושלילת זכאותם לדמי אבטלה אינה מתיישבת עם תכליתו של החוק והעקרונות העומדים בבסיס תורת הביטחון הסוציאלי".

"ענף האבטלה בחוק הביטוח הלאומי נועד בעיקרו לאפשר מינימום של קיום בכבוד לכל אלו אשר נקלעו למצב של אבטלה המתפרסת על פני תקופה של מספר חודשים ולסייע להם לשוב למעגל התעסוקה. עקרונות אלו תקפים לגבי עובדים עצמאיים כשם שהם תקפים לעובדים שכירים".

"הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח משבר הקורונה אשר אליו נקלע המשק הישראלי ואשר צפוי להעמיק בתקופה הקרובה. יצוין כי רובם המכריע של העסקים בישראל הם עסקים קטנים אשר חלקם נמצאים כבר היום בסכנת סגירה".

ח"כ ינון אזולאי: "הצעת החוק הזאת היא בשורה אחת לעצמאים שאומרים שאם החוק הזה היה בתקופת הקורונה היינו פותרים הרבה בעיות. אם היה החוק הזה אז גם מורי הדרך היו יכולים להשתמש בו; אם היה החוק הזה זה היה חוסך מאנשים שסובבים אותנו כאבי ראש והיו מביאים פרנסה בשפע הביתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים