שיתוף
תגובות
חדשות » אושר בקריאה ראשונה: תוספת על פיגור בתשלום קנס חניה הופחת ל-35%
דאגה לאזרח
הצעה של ח"כ ישראל אייכלר וקבוצת חברי כנסת, לתיקון פקודת התעבורה ולהפחית את תוספת הפיגורים על קנסות חניה מ-50% ל-35% | כל שקל שהאזרח משלם ביתר זו בעיה
יו"ר ועדת העבודה ח"כ ישראל אייכלר | צילום: באדיבות המצלם

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ מיכאל ביטון, אישרה הערב לקריאה ראשונה את ההצעה של חברי הכנסת ישראל אייכלר אוסאמה סעדי ואחמד טיבי, לתקן את פקודת התעבורה ולהפחית את תוספת הפיגורים על קנסות חניה מ-50% ל-35%. היו"ר ביטון התייחס להצעה ואמר: "כל שקל שהאזרח משלם ביתר זו בעיה שצריך לטפל בה ואנחנו מטפלים בה".

כיום כשנהג לא משלם קנס על עבירת חניה במועד הוא צפוי לקנס של תוספת פיגורים בסך 50% ועוד 5% על כל חצי שנה נוספת של פיגור. כעת מציעים חברי הכנסת סעדי וטיבי לתקן את פקודת התעבורה, כך שכעבור 60 יום מיום מתן הקנס תישלח לנהג הודעה בדואר רשום. חברי הכנסת סעדי ואייכלר ביקשו להפחית את הקנס ל-15% או 20%, אולם אמרו כי קיבלו את הפשרה שהציע משרד האוצר לפיה הקנס עבור הפיגור יופחת ל-35% פלוס תוספת של 5% עבור כל חצי שנה נוספת.

ח"כ אייכלר אמר כי חברי הכנסת לא עוסקים רק באינטרסים, אלא בדאגה לאזרח וריבית הפיגורים מציקה להרבה מאוד אנשים. הוא הוסיף כי אפילו בנקים וגם בשוק האפור לא גובים ריבית פיגורים כזו, ולכן ביקשו חברי הכנסת לטפל בכך. ח"כ סעדי אמר גם הוא כי רוב ההצעות של חברי הכנסת עוסקות בחיי היום יום של האזרח הקטן. הוא הוסיף כי המציעים הגיעו להסכמות עם האוצר, להפחית את הריבית ל-35% ועוד 5% על כל חצי שנה.

ראש מינהל משפט וכנסת במרכז השלטון המקומי, מירה סלומון, הזהירה כי הדבר ייתן תמריץ לאנשים שלא לשלם במועד, והדבר יוביל לבלגאן במרחב הציבורי ולאנשים שיעשו דין לעצמם. היו"ר ביטון אמר בתגובה כי 35% זה קנס מרתיע מספיק וח"כ אייכלר הוסיף: "הם דואגים יותר ל-40 מיליון השקלים שהם יפסידו ולא לחניה. בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד, בקולותיהם של היו"ר ביטון וחברי הכנסת סעדי ואייכלר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים