שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » אושר מיזוג הענק של סלקום וגולן טלקום
היסטוריה בשוק הסלולר
האם המחירים לצרכן יחזרו לזנק? רשות החברות הודיעה על אישורה של עסקת המיזוג בין סלקום לגולן טלקום • כל הפרטים
אתר חברת סלקום | צילום: Pavel Kapysh, שאטרסטוק

בתום בדיקה מעמיקה של עסקת המיזוג, החליטה היום (ד') הממונה על התחרות לאשר את המיזוג בין סלקום לבין גולן טלקום.

שוק הסלולר הוא אחד השווקים התחרותיים ביותר שיש בישראל. ערב המיזוג פועלים בשוק שישה שחקנים על גבי שלוש רשתות סלולר וחמישה שחקנים וירטואליים המציעים חבילות שיחה וגלישה ללקוחות מסוגים שונים. "בחינת המיזוג העלתה כי שוק הסלולר הוא שוק שבו הוטמעה התחרות והוא מאופיין בחסמי מעבר והתרחבות נמוכים, וכמות המעברים בין החברות השונות גבוהה ועומדת על כשני מיליון מעברים בשנה", צוין בהודעת רשות החברות.

מאז שנת 2017 נמצאת גולן בהסכם שיתוף רשתות עם סלקום. כך, שהמיזוג אינו מצמצם את מספר הרשתות הפועלות בישראל. בדיקת הרשות התייחסה גם לחשש מפני עליית מחירים לאחר המיזוג, והגיעה למסקנה כי שוק הסלולר הישראלי יישאר תחרותי גם לאחר המיזוג. לצד השינויים המבניים שהגדילו את מספר המפעילים בישראל, חלו גם שינויים רגולטוריים ורפורמות צרכניות, בין היתר, ביטול תקופת ההתחייבות, ניידות המספרים ופישוט המסלולים שהגבירו את כוחו של הצרכן מול חברות הסלולר. בשוק נשארות חמש מפעילות שהן בעלות רשת ועוד מספר מפעילים וירטואליים שמתחרים גם כן על לב הצרכן.

היבט נוסף שנבחן בבדיקת הרשות, הוא השפעת המיזוג על הסכם שיתוף הרשת בין סלקום, גולן ואקספון ובאופן ספציפי האם המיזוג ישית על אקספון עלויות נוספות שיגרמו לדחיקתה מן השוק. "בחינת העלויות הנוספות שיתכן שאקספון תישא בהן, לא העלתה חשש לפגיעה משמעותית בכושרה ובתמריציה התחרותיים של אקספון", טוענים ברשות.

בחינת המיזוג הנוכחי העלתה כי מאז שנת 2016 (אז התנגדה הממונה למיזוג) חלו שינויים בשוק כאשר הבולט שבהם הוא כאמור כניסתה של אקספון לשוק בשנת 2018 והיותה מחוללת תחרות. "שילוב כניסת מתחרה חדש עם הטמעת המצב התחרותי בשוק – ירידת שיעור ההכנסות של חברות הסלולר למנוי ( ARPU); עליית מספר המעברים בין חברות סלולר והתחזקות המפעילים הוירטואליים מלמדים על תחרות איתנה והובילו הפעם להחלטה לאשר את המיזוג", הסבירו הבוקר ברשות החברות.

הממונה על התחרות, מיכל הלפרין, ציינה כי העובדה שבשנת 2020 ניתן לאשר מיזוג בין שתי חברות סלולר, מיזוג אותו חסמה רשות התחרות בשנת 2016 היא תוצאה של השינויים לטובה שחלו בשוק והטמעת דפוסי התנהגות תחרותית בו. "מבנה השוק ורפורמות תחרותיות מוצלחות שקידם משרד התקשורת יצרו לצרכן הישראלי שוק תחרותי המציע לו מגוון הצעות במחירים שווים לכל נפש", אמרה הלפרין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים