שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הממשלה אישרה את מינוי קובי שבתאי למפכ"ל
עכשיו זה רשמי
לאחר כשנתיים ללא מפכ"ל קבוע, מינויו של ניצב שבתאי למפכ"ל המשטרה היה היחיד שעלה בישיבת הממשלה, ואושר פה אחד. נתניהו יצא מהדיון בשל ניגוד העניינים
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי | צילום: דוברות המשטרה

לאחר שנתיים ללא מפכ"ל קבוע: הממשלה אישרה כעת את הצעתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה למנות את ניצב יעקב (קובי) שבתאי למפקח הכללי של משטרת ישראל בדרגת רב-ניצב. תוקף המינוי יהיה למשך שלוש שנים החל מיום קבלת החלטת הממשלה. הממשלה תהיה רשאית, בנסיבות מיוחדות, להאריך תקופת מינוי זו בתקופה נוספת שלא תעלה על שנה אחת. ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא מן הדיון בשל ניגוד העניינים בעקבות כתבי האישום נגדו.

עם בחירתו לתפקיד, שיבח השר לביטחון פנים אמיר אוחנה את ניצב קובי שבתאי ואמר כי הוא "מפקד שהצעיד את החיל לשיאים חדשים בשנים קשות ומאתגרות והפך אותו לחיל המבוקש ביותר לשירות בקרב המתגייסים (כולל צה"ל כמובן), ונושא אחריו כשלושים שנות שירות במשטרה במגוון תפקידים, במהלכן סיכן לא אחת את חייו ונפצע. קובי נושא את עיטורי האומץ והמופת, ומוערך מאוד על ידי פקודיו ומפקדיו כאחד".

בכחול לבן הסכימו כי המינוי היחיד שיעלה בישיבת הממשלה היום יהיה מינויו של המפכ"ל. את מינויה של גונדר קטי פרי לנציבת שב"ס מתנים במפלגה באישורם של 36 שגרירים שממתינים כבר חודשיים לאישור. מדובר ב-36 מינויים מקצועיים של משרד החוץ שמעוכבים בגלל המשבר הפוליטי.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ אמר בדיון בממשלה כי "אני מבקש לברך את ניצב קובי שבתאי על מינויו כמפכ"ל המשטרה, מינוי שאני תומך בו והחלטתי לקדם אותו. אני הייתי רוצה שנקדם את כל המינויים המקצועיים. יש 35 שגרירים, יש פרקליט ויש תפקידים רבים שלצערי מעוכבים".

"אני מוחה על ההיתממות הזו כאילו 'שר הביטחון עוצר את הדברים'. המשחק הפוליטי הזה לא במקום כשמדובר בעניינים ממלכתיים, ומינוי המפכ"ל הוא עניין כזה. מדינת ישראל זקוקה למפכ"ל קבוע, קובי שבתאי הוא אדם ראוי וטוב שהוא ממונה היום. המשטרה צריכה מפקד".

"אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולברך גם את ניצב מוטי כהן, שבשנתיים האחרונות החזיק את המשטרה על כתפיו למרות כל הקשיים ועשה בסך עבודה טובה. כל אחד ממשרדי הממשלה – משרד הביטחון וצה"ל בוודאי יעשו את כל מה שנדרש ע"מ לאפשר לו להצליח בתפקידו, ואני מאחל לו הצלחה רבה".

גנץ הוסיף: "אני מבקש להדגיש, אין כזה דבר מינוי שלי כשר ביטחון או של שר אחר. פרקליט מדינה זה לא מינוי שלי, זה מינוי של מדינת ישראל וכך גם 35 שגרירים. ראוי שנקדם את כל המינויים המקצועיים שעל הפרק. הם שייכים למדינת ישראל".

השר יובל שטייניץ הגיב גם הוא על אישור מינוי ניצב שבתאי: "המבחן המרכזי של משטרת ישראל בשנים הקרובות יהיה הצלחתה בבלימה, מיגור וצמצום של תופעת הפרוטקשן, שעושה שמות בחברה היהודית ומרסקת את החברה הערבית ואת היכולת לפתח מסחר וכלכלה ביישובים הערביים. אני מקווה שתימצא הדרך לבצע רפורמה מקיפה בנושא. זה דבר שיקבע את אופי הכלכלה והחברה בישראל".

גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד בירך את שבתאי על מינויו: "מברך את קובי שבתאי על מינויו למפכ"ל המשטרה הבא ומאחל לו הצלחה רבה בתפקידו. משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים עצומים ואנחנו זקוקים למשטרה עצמאית, חזקה שזוכה לאמון ציבורי גבוה. המון בהצלחה קובי".







הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים