שיתוף
תגובות
משפט » אושר מינוייה של גלי בהרב מיארה ליועמ"שית
פה אחד
המינוי של בהרב מיארה מהווה תקדים מכמה בחינות: בהרב מיארה היא האישה הראשונה בתפקיד ושמה אינו מוכר לציבור הרחב, בניגוד לקודמיה אביחי מנדלבליט ויהודה ויינשטיין
פטיש שופט | צילום: Aldeca Productions, שאטרסטוק

הממשלה אישרה היום (ב') פה אחד את מינויה של עורכת הדין גלי בהרב מיארה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה. בהרב מיארה, לשעבר פרקליטת מחוז תל אביב לעניינים אזרחיים, הייתה המועמדת ששר המשפטים הבהיר שהיא המובילה.

מיארה נוחתת היישר לסערת ההאזנות של המשטרה, כך אמר רה"מ בנט עוד לפני האישור, בהתייחסותו לפרשת המשטרה ותוכנת הריגול כי מיארה תמונה וכי יתייעץ איתה בנוגע לפרשה. "זה יתרון שהיא לא מתוך המערכת", הוא אמר. "היא לא הייתה בשנים המדוברות בתוך המערכת".

להלן דברי ראש הממשלה, נפתלי בנט, בפתח הישיבה: "צהריים טובים לכולם, אנחנו מתכנסים כאן עכשיו כדי לבחור יועץ משפטי חדש לממשלה.

הוועדה הציבורית בראשות נשיא בית המשפט לשעבר גרוניס העלתה לממשלה שלושה שמות על פי בקשת שר המשפטים. שר המשפטים ואני נמליץ לחברי הממשלה לבחור בעו"ד גלי בהרב-מיארה. זה אחד המינויים החשובים והרגישים ביותר בשירות המדינה, ובעיתוי הנוכחי, נוכח השחיקה באמון הציבור במערכות אכיפת החוק, יש כאן הזדמנות חשובה לשמור על מה שצריך לשמור ולתקן את מה שצריך לתקן". אמר בנט.

עוד הוסיף בנט: "אנחנו זקוקים למערכת טובה, חזקה ורצינית שהאזרחים נותנים בה אמון. בנוסף, התפקיד היסודי של היועמ"ש לממשלה הוא לסייע לממשלה לממש את המדיניות שלה במסגרת מגבלות החוק. הממשלה כאן בשביל למשול, לתפקד, להביא תועלת לאזרחי המדינה ולקחת את מדינת ישראל קדימה.

אני רוצה לציין פה גם, שעם אישור הממשלה לראשונה תהיה במדינת ישראל בעזרת ה׳ יועצת משפטית לממשלה. הממשלה שלנו רואה את כל אזרחי ישראל, נשים וגברים, כמי שיכולים להגיע לכל מקום.

בעניין פרשת פגסוס – הפרסומים מתארים לכאורה מצב חמור ביותר, בלתי מתקבל במדינה דמוקרטית. כלי הסייבר האלה נועדו להילחם בטרור ובפשיעה חמורה, הם לא נועדו להיות מופעלים כנגד אזרחים. אנחנו נדאג לבדוק את העניין בצורה שקופה, מעמיקה ומהירה מכיוון שלכולנו – לאזרחי מדינת ישראל, לשרי הממשלה ולכל המערכות – מגיעות תשובות". סיים בנט.

כזכור, לפני שבוע הודיע שר המשפטים גדעון סער כי יציע לממשלה לבחור בה לתפקיד היועמ"ש, וכמה שעות לאחר מכן הצטרף ראש הממשלה נפתלי בנט ואמר כי גם הוא יציע את שמה של בהרב מיארה. "עו"ד גלי בהרב-מיארה היא המועמדת המתאימה ביותר, הבשלה ביותר, הראויה ביותר ובעלת הידע המקצועי והניהולי העשיר והמרשים ביותר", נכתב בנימוקי הצעת המחליטים.

עוד נכתב: "לעורכת הדין מומחיות ובקיאות רבה בתחומי המשפט הציבורי-המינהלי והמשפט האזרחי. עו"ד גלי בהרב-מיארה שירתה למעלה מ-30 שנים בפרקליטות המדינה ובשנים האחרונות עבדה כעו"ד במגזר הפרטי".

המינוי של בהרב מיארה מהווה תקדים מכמה בחינות: בהרב מיארה היא האישה הראשונה בתפקיד ושמה אינו מוכר לציבור הרחב, בניגוד לקודמיה אביחי מנדלבליט ויהודה ויינשטיין. כמו כן, בתקופתה גם אמור להתבצע מהלך היסטורי – פיצול תפקיד היועמ"ש, ובחירתה מסמלת יותר מכל ששר המשפטים סער מתכוון להמשיך במסלול הפיצול עליו הצהיר.

בהרב מיארה נבחרה על פני שני מועמדים אחרים להחלפת אביחי מנדלבליט – עורך הדין רועי שיינדורף, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים בינלאומיים, ועורך הדין איתי אופיר, היועץ המשפטי למערכת הביטחון.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים