שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » אושר מינוי לויד אוסטין למזכיר ההגנה
ברוב ענק
הסנאט אישר את מינוי לויד אוסטין, שכיהן בעבר כמפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, למזכיר ההגנה בממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אוסטין הוא השחור הראשון בתפקיד
לויד אוסטין | צילום: vasilis asvestas, שאטרסטוק

הסנאט אישר את מינויו של לויד אוסטין, שכיהן בעבר כמפקד הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, למזכיר ההגנה בממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אוסטין הוא האדם השחור הראשון שיכהן בתפקיד. מינוי של אוסטין אושר כמעט פה אחד – 90 חברי סנאט הצביעו בעד, בעוד ששניים התנגדו.

לזכותו של לויד אוסטין בן ה-67 ישנן 41 שנות שירות צבאי, שבהן אף פיקד על הכוחות האמריקנים בעיראק בתקופת כהונתו של הנשיא ברק אובמה. בנוסף, בשנת 2012 כיהן בתפקיד סגן הרמטכ"ל השחור הראשון של הצבא האמריקני.

אוסטין צייץ בטוויטר כי הוא גאה להיות שר ההגנה השחור הראשון וכי הגיע הזמן "להתחיל לעבוד". לאחר מכן הגיע לפנטגון, שם קיבלו את פניו שר ההגנה הזמני, דייויד נורקוויסט, שמילא את התפקיד מיום רביעי למשך יומיים, וכן הגנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "אני מברך את ידידי, הגנרל לויד אוסטין, על מינויו למזכיר ההגנה האמריקאי. אנו נמצאים בתקופה מורכבת ואין מוכשר ממנו כדי לעמוד בהצלחה באתגרים שלפנינו".

"אני והגנרל אוסטין מכירים היטב, עוד מתקופת שירותנו הצבאי. אוסטין הוא לוחם אמיץ וישר, מפקד עם ראייה רחבה, ובעל היכרות עם הזירה המזרח תיכונית והבנה של צורכי הביטחון הישראלים".

"אני בטוח שיחד נעמיק בהצלחה את שיתוף הפעולה בין צה"ל ומערכת הביטחון לבין משרד ההגנה האמריקאי וצבא ארה"ב, בכדי לשמור על האינטרסים והערכים שאנו חולקים", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים