שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » אות הנשיא להתנדבות גם לארגונים חרדים
קידוש ה'
ריבלין העניק את אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"א לעמותת "רפואה ושמחה" שמעניקה עזרה ותמיכה לחולים ובני משפחותיהם, ועמותת "ידידים" המעניקה עזרה ראשונה בדרכים

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין העניק היום את ״אות הנשיא להתנדבות״ לשנת תשפ"א באירוע חגיגי בבית הנשיא, זו השנה ה-47. האות מוענק מדי שנה למתנדבים וארגונים שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה על עשייתם ההתנדבותית. האות הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הישראלית להתנדבות, ומטרתו לטפח ולקדם את רוח ההתנדבות ולהביע הוקרה למתנדבים.

השנה הוקדש אות הנשיא להתנדבות לפועלים למען חיזוק הערבות ההדדית והחוסן לאומי לשם התמודדות עם משבר הקורונה. באירוע נשאו דברים נשיא המדינה, יו"ר הוועדה המייעצת לאות הנשיא הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף גדי איזנקוט ונשיא המועצה הישראלית להתנדבות ד"ר ברוך לוי. עוד נכחו בטקס חברי הועדה המייעצת לנשיא, ומקבלי האות.

״לאורך השנים חשתי גאווה מיוחדת באירוע הזה והשנה, שנת המגפה והמשבר, שנת הקורונה אני חש גאווה מיוחדת במינה. בעשייה היומיומית שלכם אתם מייצגים את ישראל היפה. ישראל התורמת, המתנדבת, היוזמת, שממשיכה את החזון החלוצי של העשייה למען הכלל שעליה מושתתת המדינה שלנו. ישראל שבה כולם ערבים זה לזה, שבה גם האחר והשונה הם חלק מהשלם,״ פתח הנשיא את דבריו.

נשיא המדינה העניק את אות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"א | צילום: חיים צח / לע"מ

״כששואלים אותי, האם אני באמת מאמין שיש ביכולתנו ליצור כאן חברה מלוכדת שמבוססת על שותפות ועל ערבות הדדית, למרות השוני ולמרות המחלוקות; חברה שפועלת כגוף אחד ומתקדמת קדימה, למול כל האתגרים וכל המשוכות; אני נזכר בכם. אני מצביע עליכם. אני מספר את הסיפורים שלכם. אתם, שבעצמכם מהווים פסיפס ישראלי מורכב ומגוון – בני עדות, דתות, קבוצות גיל ועמדות פוליטיות שונות, בונים גשרים ויוצרים חיבורים, פועלים להפגיש ולצמצם פערים ורואים בשוני ובגיוון אתגר, ברכה, והזדמנות,״ אמר הנשיא והוסיף: ״יחד, אתם מחזקים את היסודות של החברה הישראלי ומבצרים את החוסן הלאומי שלנו. אם יש משהו שלמדנו בימי המשבר האחרון זה שלא נוכל לצלוח את האתגרים המורכבים שפרושים לפנינו איש-איש בביתו, איש-איש בקהילתו, אלא רק יחד.״

הנשיא התייחס להתנדבות המסורה של הזוכים במהלך תקופת הקורונה ואמר: ״הוותיקה שבזוכות, היא גברת מרים אינדיג, בת 93 ועדיין מתנדבת ועושה למען הכלל יישר כוח, מרים! אתם דאגתם, גם בשנה הקשה והמורכבת הזו להנגיש לכלל האוכלוסייה שירותי רפואה, שירותי חינוך ותרבות, זכויות משפטיות. סייעתם בחלוקת מזון ותרופות, בציוד, בהנצחה, בהענקת קשר אישי, אנושית. הדרכתם וליוויתם, צמצמתם פערים ובניתם גשרים בין דתות ועדות, בין העיר לפריפריה. המשותף לכולכם הוא תחושת השליחות והרצון לעשות ולפעול למען הכלל. אני גאה בכם. כל העם בישראל גאה בכם".

בסוף דבריו הודה הנשיא לחברות וחברי הועדה המעייצת, ליו״ר הוועדה והרמטכ״ל לשעבר גדי איזנקוט ולזוכי וזוכות האות. הרמטכ"ל לשעבר רב-אלוף גדי איזנקוט: "בבואנו לבחור את מקבלות ומקבלי האות זכינו לראות את המשותף לכולכם: נחישות להפוך את החברה הישראלית לצודקת והוגנת יותר, ורצון עז לסייע למי שזקוקים לכך. בתקופת הקורונה למדנו עד כמה חשוב חוסנה של החברה האזרחית בישראל, וכי האתגרים בפניהם ניצבת מדינת ישראל נוגעים לכל אחד ואחת מאיתנו. לכן עלינו למצוא את המשותף והמלכד – שהרי כולנו ערבים זה לזה. העשייה שלכם ושלכן, ללא ספק, תרמה רבות לביסוס החוסן החברתי שלנו, ולחיזוק הקשרים בינינו שהופכים אותנו לאיתנים ונכונים לכל אתגר."

ד"ר ברוך לוי נשיא המועצה הישראלית להתנדבות: "ההתנדבות היא עמוד השדרה של החברה הישראלית, הזוכים באות הנשיא להתנדבות הם עוד מזיגה יפה של היופי של ארץ ישראל. כל אחד מאיתנו יכול להסתכל על רבבות המתנדבים שפועלים בשקט במגוון פעולות ועושים את החברה להרבה יותר חזקה".

ואלה מקבלי אות הנשיא למתנדב לשנת תשפ"א

עמותת "רפואה ושמחה" – מעניקה עזרה ותמיכה לחולים ובני משפחותיהם. העמותה נבחרה לקבל את אות הנשיא להתנדבות על פעילותה בשנת הקורונה ועל העזרה והתמיכה שהעניקה לחולים ובני משפחותיהם. בשם העמותה עלו לקבל את האות רו"ח שמעון היילבלום יו"ר מועצת ידידי רפואה ושמחה ורו"ח ראובן שיף חבר נשיאות רפואה ושמחה.

רשת המתנדבים הענפה של 'רפואה ושמחה' כוללת מתנדבים ומתנדבות ללא הבדל דת ולאום הפועלים בכל רחבי הארץ. בשנת הקורונה פעלו המתנדבים בכדי לספק מכשור רפואי לשימוש ביתי, לשנע מזון, תרופות ולהסיע חולים, קשישים ומבודדים בזמן הסגרים ובשיא ההתמודדות עם נגיף הקורונה

האות שמוענק על ידי נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין זו השנה ה-47, הוא פרי יוזמתם של מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות ומטרתו לטפח ולעודד את רוח ההתנדבות ולהביע הוקרה למתנדבים.

הרב ישראל צ'ישנסקי מייסד ויו"ר 'רפואה ושמחה': "מאז שנת 2004 המתנדבים שלנו פועלים שלא על מנת לקבל פרס, מתוך מסירות עצומה לעם ישראל כולו. ההכרה של נשיא המדינה מר ראובן ריבלין בפעילות החשובה של 'רפואה ושמחה' היא קידוש השם עצום והבעת תודה של כל העם לפעילות המתנדבים בזמן הקורונה. אות הכבוד שקיבלנו מהנשיא, שייך לרשת המתנדבים שלנו שפרוסים בכל רחבי הארץ וזמינים 24 שעות ביממה לכל פניה לסיוע לחולה במצוקה".

אורנה שמעוני- בת 80 מקיבוץ אשדות יעקב. שכלה את בנה איל שנפל בלבנון, ולזכרו הקימה את "בית איל" לשיקום נכים, את המרכז להנצחת חללי צה"ל נפגעי האיבה מלבנון, ואת "גבעת הפרחים שנקטפו" לזכרן של תלמידות בית שמש שנרצחו בארם נהריים.

אודליה פיטוסי – בת 42 מבת ים, חיה עם ניוון שרירים. פועלת לשילוב וקידום זכויות של אנשים עם מוגבלויות. משמשת כיו"ר הוועדה המייעצת לנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות במשרד המשפטים, ונציגת ישראל הראשונה בוועדת המומחים באו"ם.

ארז פרלמוטר- בן 55 מרמת גן, מקים אתר "כל זכות" המסייע לאנשים להכיר בזכויותיהם.

הזימה מאהר- בן 39 מכפר מגאר, יו"ר עמותת "רב קיום" ופועל למען הערבות ההדדית וחיזוק הקשר בין המגזרים השונים בחברה.

מרים אינדבג- בת 93 מירושלים, מתנדבת בעמותת "ברכת הארץ" המסייעת לחקלאים. שכלה את בנה במלחמת יום הכיפורים והקימה לזכרו מפעלי הנצחה רבים.

ד"ר תמרה קוליץ- בת 41 מתל אביב, מייסדת "למענם – רופאות ורופאים למען שורדי שואה".

עמותת "אלשוג'אן לסוכרת נעורים" – פועלת למען ילדים וצעירים סוכרתיים בחברה הערבית.

ארגון "טנא קידום בריאות יוצאי אתיופיה" – פועל למען קידום זכויות בריאות וחינוך בקרב יוצאי אתיופיה.

עמותת "ידידים"- מעניקה עזרה ראשונה לא רפואית בדרכים.

עמותת "כולנא ירושלים" – מפגישה בין תושבי מזרח למערב ירושלים במגוון פלטפורמות לצמצום הפערים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים