שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "או להאריך את הסגר או לפתוח הכל"
אדלשטיין מזהיר
גנץ: "בישיבת הממשלה היום, אני אדרוש לחזור לרמזור". שר הבריאות: "אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות"
יולי אדלשטיין במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן
צילום: דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין נאם כעת במליאת הכנסת לקראת ההצבעה על חוק הקנסות – החוק שבמקור הוגש על ידו: "אני שמח מאוד שחוק הקנסות סופסוף יעבור בכנסת. אני תקווה שיעבור בתמיכה של כל סיעות הבית. כשהבאתי את החוק לממשלה הוא לא כוון לא נגד חרדים, לא נגד ערבים, לא נגד דתיים לאומיים, אלא נגד עבריינים שעוברים על הנחיות הבריאות. אלה שפוגעים באנשים סביבם. זה שהם פוגעים בעצמם – זה עניינם, אבל לצערי הנגיף הוא כזה שלא נותן לך לפגוע בעצמך: אתה אומר 'אני מצפצף' ופוגע בכל האנשים בסביבה".
 
"נוסח החוק שהביא משרד הבריאות היה הרבה יותר מחמיר. ועדת השרים לחקיקה בראשות אבי ניסנקורן שהיה אז בכחול לבן ובגיבוי אנשי משרדו באו עם נימוקים למה זה פשע לתת קנסות כאלה גבוהים והחוק קוצץ. מה שהגיע לכנסת זה זכר לאותה הצעת חוק".
 
על הארכת הסגר: "אני רוצה להבהיר לציבור שני דברים: במצב התחלואה הנוכחי אין דרך בעולם לעבור לניהול דיפרנציאלי. נכון להערכת המצב בבוקר 9% מהיישובים בארץ הם ירוקים. כלומר 91% הם ישובים וערים צהובים, כתומים ואדומים".
 
"הערב בפני הממשלה יעמדו שתי הצעות: אחת להאריך את הסגר; השניה לפתוח הכל. לא אשחק משחקים. לפני עשרה ימים ביקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. הערב הממשלה תצטרך להחליט בין שתי האפשרויות. אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".

ראש הממשלה החליפי ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר בנאומו במליאת לקראת ישיבת הממשלה: "אני מברך על כך שלאחר ניסיונות בלתי נגמרים של דחיה בכל דרך אפשרית, אנחנו מעבירים היום את החוק שיאפשר לנו אכיפה מוגברת ושוויונית מול מיעוט שפוגע בציבור כולו ומסכן את בריאותו. פוגע בציבור ממגזרו שלו פוגע בציבור ממגזרים אחרים. ומעל הכל דרושה משמעת ציבורית".

"אני מודה לחברי הכנסת מכל סיעות הבית, כולל מהאופוזיציה, שמסייעים לנו להעביר את חוק האכיפה השוויונית ומוכיחים שכשיש סיבה להתאחד ולעשות את הדבר הנכון – מנהיגים ישרים עושים זאת. בדרך ממלכתית וראויה".

"אני שומע שיש חברי כנסת שאומרים שזה חוק נגד חרדים או חוק נגד ערבים ואני אומר לכם – זה חוק שנועד להציל חיי אדם. רב האזרחים, רוב החרדים הם אזרחים שומרי חוק- ואנחנו נאבקים על בריאותם של תושבי בני ברק בדיוק כפי שאנחנו נאבקים על בריאותם של תושבי תל-אביב. נאבקים למען פרנסתם של תושבי מודיעין עלית בדיוק כמו שאנחנו נאבקים למען פרנסתם של תושבי מודיעין. בכל מקום, קוברים את המתים. כן בכל מקום קוברים מתים".

"אנשים ישרים, מנהיגי ציבור ישרים- יעשו הכל כדי להגן על הרוב ממיעוט שבהתנהלותו הפושעת, פוגע בחיי אדם ומביא לקריסה כלכלית של אלפים מדי יום. החוק הזה, הוא רק לבנה אחת בחומה גדולה שכולנו צריכים לבנות מול המגיפה- הגברה של מבצע החיסונים, בכל מקום, בכל שעה, ועבור כל אחד".

"אחרי ההצבעה נכנס את הממשלה לדון במתווה הסגר מחד, ובמתווה היציאה מאידך. נציג מה אפשר לעשות ולא מה אי אפשר. כבר היום אנחנו הגענו ללמעלה מארבעה מיליון ישראלים שקיבלו חיסון, ובהם רוב אוכלוסיית הסיכון. יש גבול לסגר- וגם לסגר יש מחיר".

"ישראל היא מהמדינות שהיו בהן את מספר ימי הסגר מהגבוהים בעולם. ומחיר הסגר בא לידי ביטוי- גם בכלכלה- במאות אלפי מובטלים, באלפי עסקים שקורסים, בענפי התיירות, התרבות והמסעדנות שנמחקו כמעט לחלוטין ושצריך לעשות אותו, נעשה אותו אבל כשאפשר להקל עליו נעשה גם את זה. וגם בבריאות- אנחנו רואים תופעות של דיכאון, השמנה, מחלות לב ופגיעה קשה בעיקר בילדים ובמבוגרים שנמצאים לבדם.
לכן, עלינו להראות לאזרחי ישראל גם את האחריות שבסגר וגם את האופק שביציאה ממנו- ולהתחיל לצעוד כבר היום במתווה יציאה אחראי. לא נוכל להחזיק מיליוני מחוסנים כלואים בבית- זה לא צודק, זה לא נכון בריאותית וזה גם לא יעמוד במבחן המציאות".

"בישיבת הממשלה היום, אני אדרוש- "לחזור לרמזור". זה אומר שנתחיל בפתיחה מדורגת ודיפרנציאלית לפי רמת התחלואה ביישובים ולפי רמת ההתחסנות בהם. יש לנו מספיק כלים להתחיל להתנהל בצורה דיפרניצאלית ונסייע ליישובים שצריכים בכל מה שיידרש. ילדי ישראל שמחכים בביתם, יתחילו לחזור ללימודים ואנחנו נדאג להם למעטפתה בריאותית והחינוכית הראויה".

"בעלי העסקים יוכלו אט-אט לפתוח, ולקבל אליהם קהל שהתחסן. כך, גם במחיר של הורדה איטית יותר של התחלואה, גם אם נצטרך לעזור עוד לבתי החולים שלנו, וגם אם נצטרך ליצור שוני בין מה שיכול לעשת אדם שהתחסן לאדם שלא התחסן- אנחנו חייבים להתחיל להגיד איך יוצאים".

"וכן יגיע היום שאחרי הבחירות, תוקם פה ממשלה ישרה שתטפל בנזקים הכלכליים שתקופת הקורונה הזו מותירה לנו. עד אז- ניאבק על מתווה יציאה הוגן, שוויוני וישר ועל אכיפה והרתעה מול מפרי חוק- בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי חוקי שעומד לרשותנו", חתם גנץ את נאומו הפוליטי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים