שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אזולאי: "בתי החולים לא צריכים להתחנן לתקציב"
במכתב תקיף
ח"כ ינון אזולאי לראש הממשלה נפתלי בנט: "פעל להביא פתרון למשבר באופן מידי והולם והעברת התקציבים שהובטחו לבתי החולים"
יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת, ינון אזולאי | צילום: אתר הכנסת

במכתב ששלח היום (שלישי) ח"כ ינון אזולאי לראש הממשלה ועליו חתומים הח"כים, משה ארבל, אורי מקלב, קטי שטרית, איתמר בן גביר, אופיר כץ, אבי מעוז, שלמה קרעי, אופיר סופר, מיכל וולדיגר. בנושא במשבר בתי החולים הציבוריים בישראל כותב אזולאי:

"לפני מספר חודשים לאחר מאבק ממושך, התחייב משרד האוצר להעביר כ-630 מיליון שקלים לשבעת בתי החולים הציבוריים: הדסה, שערי צדק, לניאדו, מעייני הישועה ושלושת בתי החולים בנצרת האנגלי, המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט וינסנט דה פול (הצרפתי). אך למרות ההתחייבות מרבית הכסף לא עבר. כ- 300 מיליון השקלים שהמדינה הבטיחה להם ועוד תוספת של 55 מיליון שקלים, החל מחודש יולי לכל חודש לא עברה אליהם.

על אף פניות חוזרות ונשנות אל שר האוצר בבקשה לכבד את ההסכם שנחתם בין האוצר לבתי החולים הציבוריים, ההסכם לא כובד וטרם הועברו מלוא הכספים. ההסכם שהושג במרץ השנה, בתום סדרת פגישות ודיונים בהשתתפות שר האוצר דאז ח"כ ישראל כץ, אמור היה לתת מענה לבתי החולים ולאפשר להם לתפקד באופן מלא במתן טיפול לחולים. ההסכם נועד לתת להם ודאות תקציבית, תוך הבטחת תשלומי שכר לעובדים ותשלומים לספקים לכל שנת 2021.

המנהלים התריעו כבר בתחילת החודש בפני משרד האוצר כי בתי החולים הציבוריים נמצאים על סף קריסה בשל מחסור בתקציב, אך שום דבר לא נעשה. במשך שנה וחצי (במשך ארבעה גלי קורונה) הם עובדים יום ולילה, שבעה ימים בשבוע, כדי להציל את מדינת ישראל מהמגיפה.

ביום ראשון (22.8) קיימו מנהלי בתי החולים הציבוריים מסיבת עיתונאים, בה הודיעו כי בתי החולים בקריסה, והם לא יוכלו להמשיך עוד במצב של חיפוש מתמיד של תקציבים, של מחאות, טלאים של 'מבחני תמיכה', 'הסכמי הבראה' וכדו'.
בתי החולים הגיעו למצב של אובדן יכולת תשלום לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסייה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים. המדינה מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים. אם לא יהיו תרופות, יהיו חולים שלא יוכלו לקבל אותם ואם לא יהיה ציוד, בתי החולים לא יוכלו לבצע הליכים רפואיים. בסופו של דבר זה ציוד חשוב ואם יגיע חולה ולא יהיה ציוד – הוא עלול למות.

לאור זאת, הודיעו מנהלי בתיה"ח בדרמטיות כי בעקבות אי העברת הכסף שהמדינה הבטיחה להם החל מיום שני (23.8) הם יפסיקו לקבל חולי קורונה, היום ג' (24.8) הודיעו כי החל ממחר ד' הם יעברו למתכונת שבת ויבצעו רק פעילות מצילת חיים. לא יתקבלו פניות ממד"א שאינם מצילי חיים ויש להפנותם לבתי חולים אחרים, בהמשך אף יפתחו בשביתה.

בסיום דבריו פונה ח"כ אזולאי לראש הממשלה: "עם יציאתך לביקור בארה"ב, אנו דורשים התערבותך לפתרון המשבר באופן מידי והולם והעברת התקציבים שהובטחו להם. לא ייתכן ולא נאפשר שבתי החולים העומדים בחזית המאבק בנגיף הקורונה יצטרכו לעמוד כעניים בפתח ולהתחנן על נפשם לתקציבי הישרדות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים