שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » אזולאי: "לעצור את יוקר המחיה שמשתולל"
לקראת פסח
ח"כ ינון אזולאי לשר האוצר אביגדור ליברמן: "אנו בפתחו של חג הפסח שהוצאות עמך בית ישראל מרובות. עליך לעשות צעד למען אזרחי מדינת ישראל שכורעים תחת נטל המסים"
ח"כ ינון אזולאי יו"ר וועדת האתיקה של הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

במכתב ששיגר לשר האוצר בנושא הורדת מס הבלו כותב ח"כ ינון אזולאי מש"ס: "בעקבות הזינוק במחירי הדלק מחר צפוי מיכל הדלק שימלאו אזרחי ישראל שוב להתייקר, מדובר בעלייה חדה והיא נאמדת כרגע בכ-34 אגורות לליטר. עם כניסת חודש פברואר התחילה מגמת העלייה ומחירו של ליטר בנזין הגיע לכמעט 7 שקלים לליטר, עם העלייה הנוכחית, כאמור, הרף נחצה ותגיע לשיא מחירים של 8 שנים".

"עליית מחירי הנפט, יחד עם מצב הלחימה באוקראינה, הובילו לכך שמחר (28.02.22 בין שני לשלישי) יעלה מחיר הדלק לליטר בנזין 95 אוקטן ל-7.05 שקלים לליטר, עלייה של 34 אגורות והיא זהה לעליה הקודמת מחודש שעבר שאז עלה מחיר הדלק גם ב- 34 אגורות".

"הרכיב המשמעותי במחיר הדלק הוא עדיין מס הבלו שמהווה כ-47% מהמחיר, המע"מ כ-15% מהמחיר והוצאות השיווק הינם 8% מהמחיר, כאשר 70% ממחיר ליטר דלק הם מיסים והוצאות שיווק, ומחיר הדלק עצמו הוא למעשה רק 30% מהמחיר לצרכן. מחירי הבנזין בישראל הם מהגבוהים בעולם. רק בנורווגיה, הולנד והונג קונג הם גבוהים יותר".

"כך לפי השוואה של האתר globalpetrolprices שמשווה את מחיריהם מוצרי אנרגיה במדינות שונות. הממשלה יכולה להקטין את המס, אבל משום מה הנך מסרב לוותר על סעיף הבלו. להעלאת מחירי הדלק יש השפעה רוחבית על יוקר המחיה, עלייה של 4.9% במחיר החשמל. מחירי התעבורה ביבשה, בים ובאוויר יעלו ויחד עמם אין מנוס מהעלאת מחירי התובלה ומחירי שירותים ומוצרים שמרכיב מחיר הדלק בהם רב, בעיקר בתעשיות מסוימות. ההתייקרות המשמעותית צפויה להביא גם לדרישות להעלות את מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית ולייקור תעריף הנסיעה במוניות".

"בשנת 2012 ראש הממשלה דאז, בנימין נתניהו, החליט להפחית את מס הבלו על הדלק ב-15 אגורות לליטר לאחר הפחתה נוספת בחודש שקדם לו. ההחלטה להפחתת מס הבלו נועדה למתן את התייקרות הדלק שנבעה מעליית מחיר הנפט בעולם, בהשפעת הסנקציות על איראן. פתרון זה הקל על אזרחי ישראל והבטיח את המשך צמיחת המשק והתמתנות העלייה ביוקר המחיה".

את מכתבו מסכם ח"כ אזולאי בפנייה: "אני קורא לך לעשות צעד למען אזרחי מדינת ישראל שכורעים תחת נטל המסים שהממשלה העלתה לאחרונה וכן תחת עול יוקר המחיה אשר מורגש בכל בית, ולהפחית את מס הבלו ולמתן את העלייה במחיר הדלק בפרט, וביוקר המחיה בכלל כאשר אנו בפתחו של חג הפסח שהוצאות עמך בית ישראל מרובות הגיע זמן שממשלת ישראל תעשה הכול על מנת לעצור את יוקר המחיה אשר משתולל במדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נכון מאוד ….יוקר מחיה השמן אביגדור שגונב כל החיים מעניים לא יודע מה זה להיות רעב רשע

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים