שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » אזורי התעשייה באשקלון יוגדרו כאזור פיתוח
אחרי ההסלמה
ועדת הכספים אישרה את הצעת ראש הממשלה, שר האוצר ושר הכלכלה לתקן את התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון. הצעד מגיע על רק האיום הביטחוני על העיר
ראש עיריית אשקלון בדיון בכנסת | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים אישרה היום (שלישי) את הצעת ראש הממשלה, שר האוצר ושר הכלכלה לתקן את התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון, כך שאזורי התעשייה המרחביים בעיר אשקלון שטרם נכללו בתוספת, יוגדרו כאזור פיתוח א'.

בהמשך להחלטת הממשלה מס' 658 בעניין תוכנית לחיזוק העיר אשקלון מיום 22.12.20, שר האוצר ושר הכלכלה חתמו על תיקון התוספת השנייה לחוק עידוד השקעות הון. תיקון זה אושר כעת בועדת הכספים של הכנסת.

בהתאם לתיקון, מוצע לכלול בתוספת השנייה, בהוראת שעה לשנים 2022-2021 אזורי תעשייה מרחביים ברשות מקומית בנפת אשקלון שטרם נכללו בתוספת, ולהכניסם תחת ההגדרה של אזור פיתוח א'. צעד זה צפוי להביא להגברת השקעות באזורי התעשייה באשקלון באמצעות מתן הטבות כלכליות והגדלת האטרקטיביות למשקיעים, ובכך לעודד יצירת מקומות עבודה חדשים ומעבר של מפעלים לאזורי התעשייה בעיר.

בנוסף, מאחר ותוקפה של התוספת השניה (הכללית) לחוק לעידוד השקעות הון שמגדירה אזורים רבים ורשויות נוספות ברחבי הארץ כאזורי פיתוח א׳ עמדה לפקוע בסוף שנת 2021, ועדת הכספים אישרה את החלטת שר האוצר להאריך את תוקף התוספת עד סוף שנת 2023, וזאת במטרה להגביר את ודאות העסקים ובכלל אזורי הפיתוח ולתמוך בהאצת המשק.

לקראת הדיון בוועדה היום, התריע צוות הייעוץ המשפטי לוועדה כי ישנו צורך בהארכת כלל החוק לעידוד השקעות הון בשנתיים נוספות, נוכח פקיעתו בסוף השנה, כך ביקשו משרדי הממשלה בדיון, להאריך את החוק עד לתום שנת 2023, למרות שארכה זו לא הובאה בנוסח המקורי.

בעקבות הדברים דרשו יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני בתמיכת יתר חבריה וראש עיריית אשקלון תומר גלאם, כי גם לעניין אזורי התעשייה המרחביים באשקלון תוארך ההגדרה עד לתום שנת 2023. במשרד האוצר התנגדו למהלך וטענו כי מדובר בתוספת תקציבית, בסך של 11 מיליון ₪ לשנה, שלא תוכננה ולא נכללה בתקציב ואין לה מקור נכון לרגע זה.

בנוסף, דרש ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, איתמר רביבו, כי גם אזור המועצה ייכלל במפת ההקלות. חברי הוועדה דרשו את תמיכת האוצר בצעדים, אך מנגד ציינו כי אין ברצונם לעכב את התיקון המקל על האזה"ת הצפוני אשקלון כאמור.

בעקבות הדברים אישרה הוועדה את התיקונים, כאשר יו"ר הוועדה סיכם את הצעדים הקרובים שתנקוט הוועדה על מנת להשלים את המהלך: "אני מבקש לקבל תשובה בנוגע לחוף אשקלון בתוך שבוע, זה לא כסף גדול, זה מקום שהיה תחת מטחי טילים ונמצא תחת איומים נוספים. אני קובע כעת ישיבה ב-7 לספטמבר על חוק עידוד השקעות הון, אבקש מהיועצת המשפטית לוועדה להכין חוק ולהפוך את החוק לעידוד השקעות הון לחוק קבוע, שיכלול הארכה לאזורי התעשייה המרחביים באשקלון וגם בנוגע לחוף אשקלון לצד יתר רכיבי החוק, זאת אם לא נגיע לנוסח מוסכם".

ראש הממשלה בירך על החלטת הוועדה ואמר: "הבטחנו שנסייע לעיר אשקלון ואנו עושים זאת. זו עוד בשורה חשובה לתושבי אשקלון ולראש העיר, שנמצאים בקו החזית והם צריכים לקבל את כל הסיוע שמגיע להם. נמשיך לפעול ולסייע לעיר בדרכים נוספות, כפי שפעלנו עד כה עם שורת החלטות ופעולות למען העיר".

שר האוצר, ישראל כ"ץ: "לצד הסיוע השוטף והפיצויים שניתנו ויינתנו לנפגעים בסבב הלחימה האחרון, הצלחנו להביא לעיר אשקלון בשורה גדולה, שתתן לה מענה אמיתי וארוך טווח, בהיבט הפיתוח והשגשוג של העיר. אשקלון תרמה את תרומתה בהקמת אלפי יחידות דיור, וכעת עלינו לתת לה את העורף ולסייע היכן שניתן, על מנת לחזק את העיר ולהפוך אותה לעיר משגשגת, מוקד משיכה להשקעות, למפעלים איכותיים ולתושבים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים