שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » אזור תעשייה חדש יוקם במפרץ חיפה
הבסיס הצבאי יפונה
הנהלת רמ"י אישרה הסכם לפיו בסיס הדלקים בעיר נשר יפונה ויועתק לטובת הקמת אזור תעשייה חדש במפרץ חיפה
בסיס הדלקים בנשר | צילום: דוברות עכו

הנהלת רשות מקרקעי ישראל אישרה את ההסכם לפינוי והעתקת בסיס הדלקים בעיר נשר, כאשר מדובר בהסכם משולש בין משרד הביטחון, משרד האוצר ורשות מקרקעי ישראל.

מתחם המחנה הצבאי ממוקם מדרום לרחוב בר יהודה באזור תעשייה של העיר נשר, בלב האזור התעשייתי/מסחרי של מפרץ חיפה במרכז המטרופולין.

ההסכם שצפוי להיחתם בימים הקרובים יאפשר הקמה של אזור תעשייה חדש במפרץ חיפה ועשרות אלפי מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר.

בסיס הדלק בעיר נשר ממוקם זה עשרות שנים בנקודת החיבור בין אזור עמק יזרעאל, חיפה והקריות. הבסיס, אשר אחסן בעבר מוצרי דלק וחומרים מסוכנים, אינו פעיל בשנים האחרונות.

בחודשים האחרונים קיימו משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל מו"מ לפינויו שהבשיל בימים אלה. במסגרת ההסכם תפותח הקרקע לטובת הקמת אזור תעסוקה רחב ידיים, בייעודים של תעשייה, תעשייה עתירת ידע, מלאכה ועוד.

פינוי הבסיס יאפשר להאיץ את הצמיחה הכלכלית והעסקית באזור, על ידי תוספת של עשרות אלפי מ"ר של מסחר ותעשייה, וחברות עתירות ידע למחקר ופיתוח טכנולוגי. ההסכם יאפשר ניצול מיטבי של הקרקע, אשר עם פינוי הבסיס וקידום התכנית יוכל לאפשר ניצול מיטבי יותר בשל מיקומו האסטרטגי.

עם מימוש ההסכם, תצא הקרקע לשיווק מיידי כמקב"ת. על המקרקעין חלה תוכנית אשר אושרה בשנת 2017, וייעדה את השטח ל- 7 מגרשים, הכוללים 36 דונמים, כאשר מתוכם, 20.6 דונמים ב- 4 מגרשים ביעוד תעשיה ומסחר, ועוד 15.4 דונמים ב- 3 מגרשים ביעוד תעסוקה. 200% בניה עיקריים, המהווים סה"כ כ- 35,970 מ"ר בניה ו- 4 קומות. את גיבוש ההסכם הובילו אבי שקד, ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות באגף אמון במשרד הביטחון ומאיר פרי מנהל אגף בכיר אסטרטגיה ברשות מקרקעי ישראל.

בעיריית נשר בירכו על קידום ההסכם שמהווה בשורה לתושבי העיר. ראש העיר רועי לוי סיפר כי במשך שנים הוא פעל מול משרד הביטחון ורשות מקרקעי ישראל בכדי לייצר את ההזדמנות למכירת השטח ולא פחות חשוב מכך טיהורו. "במסגרת העסקה עמדנו על כך שתתבצע החלפת קרקע במתחם. שיווק השטח יאפשר לעוד רשתות מסחר ויזמים להשקיע בנשר. שטח הבסיס היום ממוקם בצמידות לאזור התעשייה והיזמות שאנו מקימים במחצבה 4.5 ויקרא 4tech לכן זה רק הגיוני להמשיך את רצף הפיתוח לשטחים נוספים בעיר", אמר לוי.

לדברי יעקב קוינט, מנהל רשות מקרקעי ישראל, ההסכם יבטיח הקמת אזור תעסוקה, תעשייה עתירת ידע ומלאכה ויביא לניצול מיטבי של הקרקע, תוך פינוי והעתקת מפעל הדלקים המזהם, בדומה להעתקה של מחנות צה"ל אחרים ממרכז הארץ לטובת שימושים אזרחיים. "אני מאמין שהפינוי של המפעל הוא בשורה לתושבי האזור ויהווה תמריץ לפיתוח העיר", ציין קוינט.

אבי שקד, ראש חטיבת שיווק ופינוי מחנות ביחידת מתוו"ה במשרד הביטחון, מסר כי "משרד הביטחון רואה חשיבות גדולה במהלך הלאומי לפינוי מחנות צה"ל ממרכזי הערים, מהלך שמאפשר גם התפתחות עירונית וכלכלית וגם חידוש תשתיות של צה"ל לשנים רבות קדימה. אנו נערכים בימים אלה לפינוי מחנות נוספים, בזכות שיתוף הפעולה המצוין עם רשות מקרקעי ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים