שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » 7 רקטות שוגרו לירושלים – פגיעה ישירה בבית באזור
מטח לבי"ש וי-ם
מטחי רקטות נורו מעזה לכיוון הבירה ויישובים רבים הסובבים אותה, וכן לאזור הדרום. כיפת ברזל יירטה רקטה אחת. טיל נ"ט נורה לעבר רכב, גבר נפצע קל. חמאס לקח אחריות

מטח רקטות נורה הערב (שני) לעבר ירושלים, בית שמש ויישובי האזור. זאת עם פקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים.

כיפת ברזל יירטה רקטה אחת, מתוך 7. בתי מגורים נפגעו בקריית ענבים ובבית נקופה שליד ירושלים, ורסיסי רקטות נפלו בכביש מספר 1. ירי בוצע גם אל עבר אשקלון ועוטף עזה. לאחר המטח לעבר ירושלים, התרעות צבע אדום נשמעו פעמים נוספות ביישובי עוטף עזה. לא היו נפגעים מירי הרקטות.

בתוך כך, דובר צה"ל מסר כי בוצע ירי נ"ט משטח רצועת עזה לעבר ישראל, במסגרתו חובשים ופראמדיקים של מד"א פינו מגזרת שדרות גבר בן 49 במצב קל עם פציעות מרסיסי זכוכיות בפנים ובגפיים. בנוסף, צוות מד"א מטפל במספר נפגעי חרדה בודדים.

כמו כן, במועצת שער הנגב הודיעו כי תושבי אחד היישובים הונחו להנכס לבתים ולנעול את הדלתות בעקבות חשש מאירוע ביטחוני. בנוסף, דווח על נפילה בקיבוץ אחר וגם במקרה זה לא היו נפגעים במקום. כלל התושבים באזור עוטף עזה הונחו להשאר סמוכים למרחבים מוגנים והלימודים בוטלו.

האזעקה נשמעה גם במשכן הכנסת, והח"כים פונו מהמליאה למרחבים מוגנים. גם ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני נקטעה והשרים פונו למרחב מוגן. לאחר זמן קצר התחדש הדיון. שרי הממשלה הונחו שלא להתייחס פומבית להסלמה.

דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, לקח אחריות על הירי ומסר: "גדודי עז א דין אל קסאם שיגרו עכשיו מטח טילים לעבר ירושלים בתגובה על הפשעים והתקיפה של שייח ג'ראח ומסגד אל אקצא. זהו מסר לאויב שעליו להבין אותנו היטב". בכיר בחמאס אמר לכאן חדשות כי "אנחנו לא מחפשים מלחמה אך מוכנים לשלם כל מחיר למען י-ם ואל אקצא".

האזעקות הופעלו בכפר עזה, סעד, שדרות, איבים, ניר עם, ארז, מפלסים, מטווח ניר עם, שחר, קריית גת, כרמי גת, אבן ספיר, זנוח, בית זית, בית שמש, בר גיורא, נס הרים, הר אדר, מעלה החמישה, קריית ענבים, קריית יערים, כסלון, ירושלים, זכריה, עגור, שדות מיכה, שריגים וגבעת ישעיהו, נתיב העשרה, ניצן, בת הדר, תלמי יפה, אזור תעשייה צפוני אשקלון, אשקלון, זיקים, יד מרדכי, כרמיה, בית שקמה, ניצנים, אזור תעשייה הדרומי אשקלון, גיאה, מבקיעים.

ראש העיר אשדוד, יחיאל לסרי, הנחה לפתוח את המקלטים בעיר. הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "אני מקיים הערכת מצב ביטחונית עם ראשי המכלולים בעירייה, פיקוד העורף, המשטרה, מד״א וכיבוי אש, ואנו נערכים לכל תרחיש וקוראים לכם להגביר עירנות, ולהימנע משהות בחוץ שלא לצורך חיוני".

ראש העיר אשקלון, תומר גלאם, הורה להפסיק בשלב זה את מסגרות החינוך הבלתי פורמליות בעיר בהן חוגים ופעילויות במרכזים הקהילתיים.

חובש רפואת חירום במד"א שלמה מימון ופאול גרוס שפינו את הפצוע קל מגזרת שדרות סיפרו: "חברנו עם הפצוע בסמוך למקום האירוע כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעות קלות בפנים ובגפים מרסיסי זכוכית שהתנפצה. תוך כדי הטיפול הרפואי והפינוי לבית החולים נשמעו מספר אזעקות נוספות, מיגנו את הפצוע בקסדה ושכפ"צ כדי להגן עליו ובכל פעם שהיה צריך עצרנו בצד הדרך ונשכבנו בסמוך לאמבולנס במקום בטוח".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הנחה את ועדי הרופאים בבתי החולים ובמרפאות הקהילה לסיים לאלתר את השביתה שאמורה הייתה להסתיים רק מחר בבוקר – זאת על רקע ההסלמה הביטחונית וירי הרקטות לעבר ישראל. לדבריו, הרופאות והרופאים ימשיכו לנהוג באחריות מקסימלית כפי שעשו עד היום, ובתקווה שהשקט יחזור במהרה.

מפקד המחוז הדרומי, ניצב פרץ עמר, סיים הערכת מצב מיוחדת עם קציני המחוז, מפקדי מג״ב ומפקדי המרחבים במהלכה ניתנו הנחיות מבצעיות להמשך היממה הקרובה. מאות שוטרים, לוחמים וחבלני המשטרה נפרסו בשעות האחרונות כחלק מהיערכות מיוחדת למענה מבצעי מהיר ומשימות הצלת חיים.

כוחות גדולים של שוטרים, חבלנים ולוחמים פרוסים מאז שעות הצהרים ברחבי המחוז הדרומי של משטרת ישראל ונותנים מענה לאירועי השגרה והחירום. מערכי הבט״ש (ביטחון שוטף) בכלל הדרום לרבות עיבוי נוכחות במרכזי הערים ובמהלך השעות הקרובות יפרסו כוחות נוספים. לפני זמן קצר סיים מפקד המחוז הערכת מצב בהשתתפות סגל הפיקוד הבכיר במחוז ועמד זה מקרוב על פריסת הכוחות ברחבי הדרום ומשימותיהם לשמירת ביטחון הציבור, מענה מהיר לאירועי שגרה ותגובה מקצועית לתרחישי האיום- ירי רקטי לעבר הדרום, תוך חשיבות המשימה להצלת חיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים