שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » כ-100 טילים שוגרו לעבר המרכז והדרום
מטח למרכז
צה"ל תקף ארבע חוליות משגרי נ״ט מאז הבוקר ומנע ירי לישראל • דובר הזרוע הצבאית של חמאס: "לירות על המרכז קל יותר מלשתות מים" • חמאס: ירינו לנמל התעופה רמון
מטח רקטות למרכז הארץ | צילום: דדי פולד

מטח רקטות נרחב שוגר היום (חמישי) לאזור גוש דן, תל אביב ובאר שבע, לאחר שמשעות הבוקר נמשך הירי לעבר יישובי עוטף עזה, אשקלון ויישובים נוספים בדרום. כמו כן, חמאס הכריז על ניסיונו לירות לעבר נמל התעופה רמון, ורקטה נפלה בשטח פתוח בחבל איילות. בנוסף, מל"ט שהמריא משטח הרצועה נפל בשטח פתוח בעוטף עזה.

מערכת כיפת בזרל יירטה לפחות 8 רקטות במרכז הארץ. דיווח התקבל על רסיס שנפל באזור דרום תל אביב. דיווח התקבל על נפילה בים באזור גוש דן וכמה דיווחים על נפילות בשטחים פתוחים. בשלב זה דווח על שני נפגעים מרסיסים במועצה האזורית לכיש, ככל הנראה באורח קל.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ל-4 נפגעים במצב בינוני וקל. ילד בן 7 שנפצע באורח בינוני בגפיים בדרכו למרחב מוגן בגזרת מישור החוף ומפונה בניידת טיפול נמרץ לבי"ח שיבא תל השומר כשהוא בהכרה מלאה. במועצה איזורית לכיש חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבי"ח אישה כבת 60 במצב קל עם רסיסי זכוכיות, אישה כבת 40 שנחבלה באורח קל בדרכה למרחב המוגן ואישה נפגעת חרדה.

חובש רפואת במד"א יששכר וייס סיפר: "כשהגעתי למקום הובילו אותי לתוך הממ"ד שבו שכב הילד כשהוא בהכרה מלאה וסובל מפציעה מדממת בידו משברי זכוכית. סיפרו לי שבזמן שנשמעה האזעקה הילד שהיה בחצר רץ למרחב המוגן והתנגש בדלת זכוכית שהתנפצה. הכנסתי אותו לאמבולנס תוך כדי חבישה ועצירת הדימום ופיניתי אותו במצב בינוני לבית החולים כשמצבו יציב והוא בהכרה מלאה".

מדובר במטח חריג בהשוואה לימים הקודמים של ההסלמה, שבו ירו ארגוני הטרור למרכז הארץ רק בשעות הערב או הלילה. זאת לאחר שלאורך כל היום נורו מדי כמה שעות מטחים לעבר יישובי הדרום, בעיקר בעוטף עזה. בהמשך הודיע צה"ל כי הפיל כטב"מ שחדר משטח עזה, ופורסמה התרעה מפני חדירת כלי טיס נוספים לשטח ישראל.

במקביל, לוחמי מגלן תקפו משגר נ"ט של ארגון הטרור החמאס שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום רצועת עזה. "ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו הצבאיים בלב האוכלוסיה האזרחית ברצועת עזה. צה״ל ממשיך לתקוף מטרות טרור ברחבי רצועת עזה וימשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש", נמסר

בשעות הצהריים, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים להרחיב את הירי. "ההחלטה להפציץ את תל אביב, ירושלים, דימונה, אשקלון, אשדוד ובערב שבע קלה לנו יותר מאשר לשתות מים", אמר. בהתייחסו למהומות בישראל ועימותים בין ערבים ליהודים, אמר כי "עמנו התלכד בכל הזירות והסכים על ההתנגדות".

סוכנות AP מדווחת כי גורמים רשמיים במצרים טוענים שמשלחת מצרית נמצאת בתל אביב במאמץ לנהל משא ומתן על הפסקת אש בהסלמה בין ישראל למשטר החמאס. באיחוד האירופי ובארצות הברית לוחצים גם הם להביא לרגיעה – ממשלו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שלח לישראל שליח מיוחד כדי לדון בהפסקת אש בין הצדדים..

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים