שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אזעקת צבע אדום הופעלה באשדוד וערי השפלה
לילה מתוח
מערכת כיפת ברזל יירטה הלילה 2 שיגורים מרצועת עזה לעבר ישראל • 3 נפגעים קל בחולון, אשדוד ובת ים • בתגובה לירי תקפו מטוסי צה"ל יעדי טרור ברצועה
זירת האירוע בבת ים בה נחתו חלקי מיירט | צילום: דוברות איחוד הצלה

הסלמה במתיחות בדרום נרשמה הלילה, עם הפעלת אזעקת צבע אדום באזור אשקלון ושמיעת אזעקה עולה ויורדת באזור אשדוד, מעט לאחר השעה 02:00 בלילה.

מצה"ל נמסר כי הופעלה התרעה באזור אשדוד ובמרחב השפלה. תושבי אשקלון דיווחו כי נשמעו פיצוצים ויירוטים. יצוין, כי בגוש דן דיווחו תושבים רבים על פיצוצים עזים שנשמעו, ככל הנראה מדובר ביירוטים של מערכת 'כיפת ברזל'.

כתוצאה מהירי טופלו שלושה נפגעי חרדה בערים, בת ים, חולון ואשדוד. בראיון הבוקר לגל"צ אמר ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, כי הנפילות שהיו בעיר היו של רסיסי 'כיפת ברזל' ולא של הירי.

"קיבלנו דיווחים על רסיסים שנמצאו במרפסות ואפילו בחצר בית ספר, אנחנו עורכים סריקות כדי למצוא את כל הרסיסים לפני פתיחת יום הלימודים. אבקש שיבדקו למה לא חיכו עם ההשמדה העצמית של הטיל של כיפת ברזל? עוד 500 מטר לתוך הים ואפשר היה למנוע חיכוך עם הציבור", אמר ברוט.

מדובר צה"ל נמסר לסיכום, כי "בהמשך לדיווחים, זוהו שני שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל. שיגור אחד אשר לא הפעיל התרעה במרחב העיר אשדוד בהיעדר צורך, ושיגור נוסף שבעקבותיו הופעלו התרעות בעיר אשדוד ובמרחב השפלה. לוחמי ההגנה האווירית שיגרו מיירטים לעבר המטרות בהתאם למדיניות".

בתגובה לירי, תקפו מטוסי קרב, מסוקי קרב וטנקים של צה״ל, תשתית תת קרקעית ועמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה. "צה״ל מקיים הערכת מצב שוטפת ופועל בתקיפות ונחישות כנגד כל ניסיון לפעילות טרור כנגד אזרחי מדינת ישראל והפרת ריבונותה", נמסר מדובר צה"ל.

כזכור, בישראל נערכו בשבוע האחרון לאפשרות של פעולות נקמה על ידי הג'יהאד האיסלאמי לרגל ציון יום השנה הראשון לחיסולו של בכיר הארגון בהאא אבו אל-עטא שחוסל על ידי צה"ל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים