שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אזרח נפצע מירי – שוטר נפגע בראשו מאבן
פרעות בדיר אל-אסד
השר לבט"פ יצא נגד התנהלות המשטרה והורה לחקור את המהומות בגליל: "ירי – רק במקרה של סכנת חיים". ניידות משטרה הוצתו והשוטרות הסתתרו באחד הבתים
תגיות:
התפרעויות הערבים בדיר אל אסד | צילום: דוברות המשטרה

עימותים פרצו היום בין תושבי דיר אל-אסד שבגליל לבין שוטרי מג"ב, במהלכם תושב המקום בן 43 נפצע באורח קשה מירי, ושלושה שוטרים נפצעו באורח קל. עוד במהומות, שתי ניידות משטרה הוצתו, וכן תושבי היישוב סייעו לשוטרות כשחילצו אותן והסתירו אותן בבתיהם.

עדי ראייה למהומות טענו כי שוטרים הגיעו לחתונה בה בטענה כי התקבל דיווח על אירוע ירי, בעוד בני המשפחה ביקשו מהם לא להיכנס. שוטרי מג"ב נכנסו למקום והתפתח בו עימות שבמהלכו בוצע ירי ונפגעו בו לפחות שני בני אדם.

המתפרעים פרצו לניידות המשטרה וגנבו מתוכן ציוד, בעוד שאחרים הציתו שתי ניידות שחנו בסמוך. בשל כך, השוטרים דיווחו על מצוקה, ירו באוויר והופעל נוהל "טיפול נמרץ", שבמסגרתו כלל ניידות המחוז הצפוני עשו את דרכן לזירה.

מהמשטרה נמסר כי "עימותים פרצו בין כוח שיטור שהוזנק בעקבות חשד לארוע ירי בכפר דיר אל אסד לבין אזרחים. במהלך העימותים נורו יריות. 3 שוטרים נפצעו באורך קל כתוצאה מאלימות ואזרח (43) נפצע באורח קשה מירי".

"כח שיטור שהוזנק למשמע יריות הגיע למתחם בו התקיימה חתונה שבמהלכה, על פי החשד, נורו יריות. השוטרים ששוחחו עם בעל השמחה בפתח המתחם, הותקפו על ידי חלק מהחוגגים ועל ידי תושבים נוספים שהגיעו מחוץ למתחם. השוטרים ביצעו ירי הרתעה באויר, בהמשך המתפרעים פרצו לניידות המשטרה גנבו מתוכו את הציוד בעוד שאחרים הציתו 2 ניידות משטרה שחנו בסמוך. כוחות גדולים הוזנקו למקום להשבת הסדר".

"שוטרי משטרת ישראל פועלים בתוך ישובי החברה הערבית ומוזנקים לכל ארוע ירי, מצב בו שוטרים המגיעים לתת שירות לאזרחים ולשמור על ביטחונם, ומוצאים את עצמם מותקפים על ידי המון לא – יעבור בשתיקה. משטרת ישראל תפעל במלוא הנחישות ותוך הפעלת כל האמצעים העומדים לרשותה לאיתור ומעצר העבריינים, ולהבאתם לדין".

מפקד תחנת מג'ד אל כרום סגן ניצב יקי אוחנה אמר: "קבוצה מאוד גדולה של פורעי חוק תקפו שם את השוטרים, מנעו מהם להיכנס למקום שמתבצעת בתוכו ככל הנראה עבירה. אין מצב שזה יקרה במדינת ישראל. לא בדיר אל-אסד, לא בכפר סבא ולא בבענה. ולכן אנחנו נבוא בחשבון עם כל אותם פורעי חוק שברחו ומסתתרים כרגע, אנחנו נגיע אליהם ביום ובלילה. עד שלא נסיים את המעצרים של כל אחד מהם ולמצות את הדין אנחנו לא נפסיק להפעיל כוחות בכפרים דיר אל אסד ובענה".

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב מסר בצאת השבת כי "אירועי השבת בדיר אל-אסד קשים ביותר. אני נמצא בקשר רציף עם מפכ״ל המשטרה ושאר הגורמים ומקבל עדכונים שוטפים על הנעשה במהלך הארוע ואחריו". השר הוסיף, ״ביקשתי מהמפכל לערוך תחקיר מהיר ולהגיש לי את מסקנותיו תוך 24 שעות. מח״ש, כמובן, תקיים חקירה עצמאית״.

לבסוף סיכם השר בר-לב, ״אין שום הצדקה לאלימות מכל סוג שראינו היום. בוודאי לא לירי אלא במקרה של הצלת וסכנת חיים. תושבי דיר אל-אסד שהגנו על השוטרות שהותקפו בשטח וחילצו אותן, ראויים לשבח ולציון. אני קורא לשמירה על השקט ולהרגעת הרוחות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים