שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » אחדות נגד ישראל: תרגיל צבאי משותף בעזה • צפו
ברקע המתיחות
הבוקר נפתח ברצועת עזה תרגיל צבאי רחב היקף, "הבסיס החזק", שבו משתתפות לראשונה כל הזרועות הצבאיות ובראשן של חמאס והג'יהאד האיסלאמי • דיווח: תרגיל לבקשת איראן

הפלגים ברצועת עזה מנהלים היום (שלישי) "תמרון צבאי" משותף ראשון מסוגו, שכולל שיגורי רקטות לים. בתרגיל משתתפים 12 ארגונים, בראשם חמאס והג'יהאד האסלאמי, והם יערכו תרגילים ביבשה ובים במשך 24 השעות הקרובות. הארגונים אמרו כי הם נערכים לכל תרחיש של עימות עם ישראל, על רקע המתיחות באזור. התרגיל מציין גם את יום השנה לתחילת מבצע עופרת יצוקה ב-2008.

התרגיל כלל בחלקו הראשון ירי רקטות מערבה לעבר הים. במסגרת התרגיל גם נראה באוויר כלי טיס לא-מאויש. יחידת הקומנדו הימי של חמאס ביצעה תצוגת תכלית של פשיטה מהים אל החוף תוך שימוש באמצעים נוספים כמו רחפן. התרגיל נערך מול חופי העיר עזה.

תמונות וקטעי וידאו שפורסמו ברשתות החברתיות מראים את מחבלי הארגון כשהם מתאמנים בפשיטה על מוצב ובו כוחות שריון של צה"ל. עוד נראים המחבלים כשהם מסכלים פשיטה ימית מסירה ממונעת ומתרגלים ירי לעבר כלי שיט וחטיפת חייל צה"ל. 

התרגיל נפתח הבוקר בהצהרה משותפת ולוחמנית של כל הפלגים הפלסטיניים שהצהירו במשותף כי "על האויב הציוני להיזהר, אם יתקוף את עזה – יהיו הפתעות רבות". עוד לפני ההצהרה ביקשו ארגוני הטרור להבליט את האחדות בקרב כל הפלגים, וביקשו מכלי התקשורת הפלסטינים שלא לעסוק בסיקור נושאים אחרים שאינם התרגיל הצבאי המשותף.

מקורות פלסטיניים בעזה אומרים כי איראן היא שביקשה מחמאס ומהג'יהאד האסלאמי לארגן היום את התרגיל הצבאי ברצועה. זאת, כדי להעביר מסר ולפיו בני בריתה של איראן באזור ערוכים ומוכנים בכל החזיתות לקראת כל תקיפה נגד "ציר ההתנגדות". לדברי המקורות, המסר מיועד לממשל דונלד טראמפ מתוך חשש באיראן שמא הנשיא האמריקני היוצא יבקש להנחית מכה על יעדים איראניים בטרם כניסת ביידן לבית הלבן בחודש הבא. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים